Dag 3 : een bloody rainy day ...

18 april 2024 - Loch Lomond East, Verenigd Koninkrijk

....en dat zou alleen maar vandaag zijn want morgen slaagt het weer om d.w.z. zon zonder regen 🤞🤞🤞🤞🤞

Het was reeds aan het miezeren voor ons vetrek, dus goed voorzien van regenkleding zijn we vertrokken, Eerst nog even wandelen door de bremweggetjes met een kleine omleiding en dan de bossen in. Vrij snel werd de miezer regen en trokken we onze poncho overaan. Er liepen 2 jongens zelfs met een paraplu (  wij hadden  nooit op dat idee gekomen 🤔 maar ze hadden hem evensnel weer weggeborgen !) Wij waren wel echt 2  smurfen  ( hebben onszelf maar een bijnaam gegeven!) , maar het hielp ons goed tegen weer en wind !

We moesten de conic Hill over, een stevige klim, door de regen en de wind en dikke mist. Het was een tijdje ieder voor zich want je zag niks voor of achter meer . En het waaide zo hard dat zelfs de snottebellen uit onze neus waaiden , echtwaar 🙃 ! Ook geen enkel wild dier te bespeuren, enkel veel dikke zwarte naaktslakken.  Ik denk dat zij de enigen waren die van zo een soort weer hielden 😂!

Toch even gestopt want we moesten  iets eten om op de been te blijven ! Tijdens de tocht naar beneden,  die niet zo gemakkelijk was, werd het iets beter en hadden we mooi zicht op het Loch Lomond meer 😍. Dat gaan we nog heel ons reis zien !

Veel volk hebben dit keer niet tegen gekomen.  Namen ze een andere weg of wat ? We weten het niet , maar het was rustig op de baan !

Het laatste stuk bleef echter maar duren, daar kwam precies geen einde aan 🫣 !  Maar eindelijk verscheen ons hotel op de route, oef, we moesten niks omgaan en kunnen morgen ineens verder op de juiste weg !

We hebben vandaag een goeie whisky  verdiend !