Dag 5 : a sweet walk today !

20 april 2024 - Tyndrum, Verenigd Koninkrijk

Hallokes,

De spoken hebben ons gerust gelaten deze nacht, enkel wat flikkerende lampjes in ons kamer maar daar hadden we gene schrik van !

Het belooft een mooie zonnige dag te worden en naar het schijnt ook een rustige niet te moeilijke wandeling ....

Loch Lomond laten we achter ons . De kleine watervalletjes en riviertjes die ernaartoe stromen passeren we nu . Het landschap lijkt wat monotoon en bruin, vooral verdorde varens en grassen . Met wat verbeelding wanen we ons in Zuid Afrika en zien we precies giraffen en olifanten in de verte opduiken ...of is het een illusie?🤭.... nee, alleen enkele stoere rammen en schapen komen we tegen . Stilaan komen we in de bossen. We vragen ons af hoe het komt dat Dieter Coppens altijd een ree spot als hij in het bos wandelt , wij hebben precies veel minder geluk 🤔.

Na een hele poos verlaten we het bos , steken de baan over en stappen door de wei. De schapenweiden lijken hier echte golfterreinen, zo groot ! En wat zien we : een schaap die aan het lammeren is , hoe schoon is dat 😍😍😍. 2 lammetjes zien we echt geboren worden! Het eerste krijgt al de aandacht van de moeder tot ze op haar pootjes staat. Dan pas kijkt ze om naar het tweede dat af en toe eens opkijkt om te zien waar de moe blijft .Zo schoon ! We hebben aan de boer gezegd dat hij ze gerust Peter en Lief mag noemen 😂😂!

Ons laatste stuk wandeling lijkt alsof we door  de kalmthoutse heide lopen. Nu ziet alles nog bruin, maar zal in augustus zeker prachtig paars kleuren . Toch mooi .

En zo zijn we weer op onze bestemming aangekomen !

Goede avond nog en tot morgen,

Peter en Lief

1. Nicole Verbert:
    20 april 2024
    weeral een prachtig verhaal en indendito foto's, we genieten er elke keer van, doe zo voort en op naar een volgende dag
  2. Hedwig:
    21 april 2024
    Mooi beschreven Lief! Prachtige tochten én vooral moedige mensen zijn jullie! Toch een uitdaging voor jezelf, denk ik, zo dag na dag, afstanden afleggen! Goed bezig en verhaaltjes om van te snoepen, jammie....
  3. Die van Café Kamiel:
    21 april 2024
    Blij te lezen dat het een sweet walk was. 20km stappen is niet niks, maar vooral dat 7 dagen na elkaar volhouden. 💪🏼 Keep up the good spirit, toppertjes. 😄

Jouw reactie