Dag 9 : And , Yes we did !💪

24 april 2024 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Hallo !

We zijn heelhuids uit onze B&B vertrokken na een heel lekker ontbijt met 2 Schotse dames ! ( De " killerman" hebben we niet meer gezien 🫣 )

Het wordt weer stralend weer . De meisjes zeiden dat dit de eerste week is in Schotland dat het eindelijk mooi weer geworden is . We hebben dus veel geluk en de kippen hier zullen ook blij zijn dat ze eindelijk eens geen bottekes  moeten aandoen 😂!

We starten met een flinke klim van toch wel 250 meters , gevolgd door een heel lange wandeling met af en toe enkele fikse maar gelukkig korte klimmekes. Het is het langste traject van onze reis . We stappen door en afwisselend landschap van weinig bos, veel heide en nog meer rotshellingen, met als hoogtepunt en tevens finale de imposante contouren van de Ben Nevis 😍 ! De hoogste berg dus van Groot-Brittanië en er ligt nog sneeuw op !!! Daarnaast kijken we op de vallei en die noemt Glen Nevis. En omdat alles hier van de familie Nevis is , noemt ons hotelletje Craig Nevis , hoe kan het ook anders 😉. Hier worden we heel gastvrij ontvangen door een echte rondborstige Schot die al direct zijn Schots ontbijt voor morgenvroeg aanprees, en ons dan ineens naar het station brengt ! Is dat gene lux 😉 !

Maar eerst moeten we nog naar het originele eindpunt waar onze dames van vanochtend ondertussen ook waren aangekomen en meteen de champagne openden om samen met ons te klinken op de goede prestaties! Het was wel fijn om verschillende mensen terug te zien die we onderweg veel gekruist hebben!

We hebben het gehaald  ! Dit kan weer afgevinkt worden✅️✅️✅️ !

Veel groetjes,

Peter en Lief

1. Schrooyen:
    24 april 2024
    Knap gedaan tot een van volgende dagen
  2. Frank en Annemie:
    24 april 2024
    ...amai, chapeau hoor, flinke prestatie, wij zouden het niet kunnen nadoen, zal in iedere geval een fantastische ervaring zijn geweest! en inderdaad weer eentje om af te vinken... knap gedaan... 💪🏻👍
  3. Ria Van Dun:
    24 april 2024
    dat hebben jullie goed gedaan, en nu na genieten en uitrusten.
  4. Gid:
    24 april 2024
    Goe gedaan, tot een dezer
  5. Die van Café Kamiel:
    25 april 2024
    You nailed it!!! Benieuwd naar nog meer verhalen bij cava en chai. Geweldig gedaan🥂
  6. Nicole Verbert:
    Dikke proficiat!
  7. Linda:
    25 april 2024
    Dikke proficiat aan jullie allebei, maar vooral voor de Peter want dit is toch buiten zijn comfortzone...
    Hele mooie foto's én verhalen!
  8. Kristine en péter:
    2 mei 2024
    Dikke proficiat jullie beidjes , we hebben.weer kunnen mee genieten van jullie foto's en verhalen ! Dat is voor ons ook een beetje erbij zijn !! We hebben ook een mooi beeld van Schotland met zijn mooie ongerepte natuur !! Jullie doen dat goed doe zo voort !! Ups naar t volgende avontuur maar eerst effe platte rust!!😉😊🤩en gelukkig over heel de lijn prachtig weer gehad , ook een meevaller !!

Jouw reactie