Het allerlaatste verhaaltje....

19 september 2021 - Zandhoven, België

Beste vrienden,

Nog even iets over onze flixbusreis !🚍 Dus om 11.40 uur stapten we in de bus en zochten onze gereserveerde plaatsen. Aangezien de bus van Porto kwam, zaten er al  mensen op en die hadden zich goed geïnstalleerd op de lege stoelen.  We zoeken onze nummers( 6c en 6d). 🙄 . Maar op de bus is de nummering 1,2 gangpad 3,4.Volgende rij 5,6, gangpad, 7,8 enz...Dus 6c of 6d enz..zijn nummers die thuishoren op het vliegtuig en niet te vinden op de bus. Geen nood, Op 5 en 8 zaten jongeren, wij hebben die beleefd gewekt en gevraagd om hun gerief wat op te schuiven en ons op 6 , gangpad, en 7 gezet. Ondertussen bleek dat het de gewoonte is op een flixbus dat je mag kiezen waar je wil zitten op de nog vrije plaatsen 🤔.Waarom je dan extra 3 euro moet betalen voor reservering is voor ons een raadsel, maar goed, we zijn vertrokken! De bus zou nog op enkele plaatsen stoppen en vanaf Bordeaux in één trek naar Parijs. Ondertussen was het meisje naast mij bij haar vriendinnetje gaan zitten en kreeg ik het gezelschap van een gezellige Duitse dame. ( mijn Duits is ook weer bijgeschaafd nu 🤭) na een aantal uren rijden is er weer een stop en stappen er 2 bejaarde dames op. Ge kunt het al raden...die hadden gereserveerde plaatsen : nummer 6a en 6b : en ik had het zitten : met haar ticketje wilde ze mij eraf kegelen,  en werd echt politiek op mij 🥴! Ik moest en zou van stoel 6 gaan ook al stond dat op mijn ticket !!! Die Duitse was al aan het lachen en ik moest moeite doen om mij serieus te houden of ze zou met haar chacoche gezwaaid hebben 🤣! Gelukkig waren er mensen achter ons die in het Spaans heel de zaak uitlegden , dan zijn ze wat gekalmeerd en enkele rijen verder gaan zitten....Nog enkele uren later stappen er 4 Nederlandse jongeren op ....En jawel, weer voor stoel nummer 6 !!! De Duitse en ik schoten alweer in de lach want we zagen het aankomen ! Gelukkig was het in het Nederlands en begrepen ze al snel dat het niet naar behoren geregeld was. Nu wilden ze wel op 1,2,3 of 4 zitten maar dat was voor de 2 chauffeurs die daar hun bedje heel zorgvuldig gemaakt hadden !!!(comfortabel slapen leek dat niet echt !) .dus, zij moesten de overgebleven plaats nemen .... Vanaf dan zat de bus vol tot in Parijs!!! Gelukkig stond de Peter ons daar op te wachten en zijn we veilig en wel thuis gekomen!

Het is even wennen in huis want als je 23 dagen vanuit je fietstassen hebt geleefd is het eventjes een zoektocht in eigen huis 🤣🤣🤣 !

De gedachten zitten nog "op onderweg " maar we zullen weer snel in de routine van elke dag komen !

Heel veel groetjes en wie weet tot op ooit eens een volgende tocht !

Adios🤗

Lutgard en Lief

1. Mieke Van Loock:
    19 september 2021
    Jullie hebben het zo goed samen gedaan! Lieve , ik weet niet of je alleen geschreven hebt of Lutgard hier en daar meegeschreven heeft, maar het waren goed geschreven, prachtige verhalen!
    Proficiat voor dit mooie onderweg zijn!
  2. Leen:
    19 september 2021
    Geweldig en merci voor het laatste verhaal!
  3. Gid:
    19 september 2021
    Die oude wijven toch, goe da ge al wa ervaring en haar op uw tanden hebt, we laten ons ni meer doen he schone zus🤣😘😂
  4. Myriam en Jan:
    19 september 2021
    Een regeling van mijn voeten, maar gelukkig heel en wel thuis !!🥰
    Zijn jullie fietsen ook al veilig thuis ?
    Nu maar wennen aan een anders actief leven en terug gewoon worden aan de drukte en het lawaai...
    Nogmaals dikke bravo en deze onderneming draag je mee tot in de eeuwen der eeuwen !
    Tot ziens ,ik zal jullie verslaggeving missen.
    Groetjes Myriam.
  5. Natasja & Luc:
    19 september 2021
    Super, het was heel leuk om jullie te volgen 👍
  6. Nicole:
    19 september 2021
    Dank u voor alle spannende reisverhalen.
    De aanpassing thuis zal even vlot gebeuren als jullie fietstochten.
  7. Lieve Verlinden:
    19 september 2021
    Fijn dat er toch nog een laatste verslag gekomen is.Ik was jullie al aan het missen.
    Jullie zullen wel aanpassingsproblemen hebben om nu in al de drukte terecht te komen.
    Maar dat is dus het dagelijks leven.Misschien kunnen nog wel eens een reisje maken in alle rust.
    Tot later en nog eens nen dikke proficiat voor jullie prestatie.
  8. Nancy:
    19 september 2021
    O neeeee verkeersagressie ( bus agressie) u nummertje 6 zal je ni snel vergeten 😩
  9. Elly:
    19 september 2021
    Wij waren al aan het uitrekenen wanneer jullie terug zouden zijn. Frank is een krak in zulke zaken en had de Flixbus-verbinding opgezocht om zo toch een idee te hebben. Goed om te weten dat nummer 6 universeel is en blij toe dat het laatste stukje retour een leuk onderonsje was. Wij gaan in elk geval ons slaapmutsje missen, het was superleuk om jullie wel en wee te volgen tijdens deze pelgrimstocht. Tot een volgende keer .....
  10. Greet Bruers:
    20 september 2021
    Jullie verhaal zal geen einde kennen. Er zal steeds een nieuw begin zijn. En het hoeft niet altijd zo ver en spannend te zijn (Misschien Scherpenheuvel? Of Banneux?). Geniet van al het moois dat nog op jullie zal afkomen. Jullie staan sterk!
  11. Annelies Helsen:
    20 september 2021
    Ik heb alle woorden om jullie te feliciteren al opgebruikt. Andere woorden schieten te kort, zijn ondermaats, weinig zeggend...daarom...with flying colours ...alle te winnen prijzen zijn binnen. Zoek voor volgend jaar maar een ander project .
    Ik blijf fan welk doel er ook aankomt. Graag tot gauw. Groetjes Annelies
  12. Team Czagani:
    22 september 2021
    Enorm knap traject. Wauw!!
  13. Cecilekortleven:
    30 september 2021
    Goed gedaan en veel plezier gehad aan je reisverhaal samen , geweldige onvergetelijke onderneming, proficiat en nu terug op je plooithuis stilaan, bedankt 😘