Dag 23 : aangekomen in Santiago de Compostela!!!

16 september 2021 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste vrienden!!!

KMI: ☀️☀️☀️

Jawel, na nog een heel pittige  30 km gefietst te hebben zijn we in Santiago de compostela aangekomen vanmiddag rond 11.30 uur! Het doet wat vreemd aan. Het is er druk, rumoerig, .....echt even aanpassen toch ...

We hebben nu juist tijdelijk afscheid genomen van onze fiets . Dat doet ook raar. Die heeft ons 23 dagen lang altijd vergezeld en ons geen enkele keer in de steek gelaten 👍👍👍! Geen platte banden, geen kapotte ketting,  geen valpartijen . We kunnen het bijna niet geloven. We wisten waar al onze gerief zat ... Ja we zijn eventjes  onze maat , maar ook onze regelmaat  verloren 🤷‍♀️.

Maar we gaan door : onze fiets hebben we afgegeven bij een vervoerdienst die hem zal thuisbezorgen.

Wijzelf hebben morgenmiddag een zitje in de flixbus en zij  al op prospectie geweest waar we die moeten nemen.

We gaan enkel nog wat rondkijken en hopelijk geraken we binnen in de kathedraal om de laatste kaarsen aan te steken 🕯🕯🕯🕯🕯.

Rest ons nog één ding en wel heel belangrijk: HARTELIJK DANK VOOR DE FIJNE REACTIES EN AANMOEDIGINGEN 😍! Het was fijn om die elke avond te lezen en te weten dat jullie een beetje met ons mee op reis waren !

Veel groetjes aan iedereen ! 😘

Lutgard en Lief

1. Sien:
    PROFICIAT!!!!! 🥂🥳
    Heel knap gedaan!
  2. Diane:
    16 september 2021
    Heel knappe prestatie…en bedankt voor de mooi geschreven reisverhalen.
    Dikke proficiat!!!
  3. Stijn:
    16 september 2021
    Zalig. Geniet ervan en goed thuis
  4. Lief Sterkens:
    16 september 2021
    Wij zijn net terug van onze reis. Moet al jullie verhalen nog lezen, want we hebben het 19 dagen zonder multi media gedaan. Super goed gedaan dames. Jullie zijn krakken. 👏💪👏💪
  5. Johan Van Oekelen:
    Proficiat!
  6. Annelies Helsen:
    16 september 2021
    Dappere krijgers zijn jullie twee. Ik dacht dat jullie nu wat verlof zouden nemen in Compostella. Jullie verdienen dat, hoor. Snel alweer naar huis, zo braaf. Dat lijkt op een mirakel. De bedevaart heeft zijn nut al bewezen. Geniet nog even na van jullie super prestatie vandaag. Slaap goed vannacht en weet dat het thuisfront op jullie tweetjes wacht. Fijne busreis terug en hopelijk tot gauw.
  7. Renild:
    16 september 2021
    Dikke, Dikke proficiat voor jullie twee!!!
    Jullie hebben ons ook veel leesgenot bezorgd! Hartelijk dank daarvoor en nog vaak zullen deze belevenissen verteld worden!!!
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
  8. Marie-Josee:
    16 september 2021
    Dikke proficiat aan de ijverige fietsers en nu nog effe genieten en dan goed thuis. Groetjes
  9. Hanne:
    Felicitaciones!! Sterk werk 👏😘
  10. Chris(tine):
    16 september 2021
    Geweldig, knappe prestatie, dames !!! Wij danken jullie ook voor de fijne en leuke verhalen en de prachtige foto's! Voor ons is het nu ook een beetje afkicken, niet van een fiets maar van ons dagelijks avondritueel... Geniet nu maar heel lang na van jullie fietsavontuur! Groetjes 🤗
  11. Ann Peeraer & Flor:
    Dikke proficiat. We zullen dagelijkse reisverhalen missen. Goede thuiskomst
  12. Carine Caers:
    16 september 2021
    Een hele dikke proficiat met deze knappe prestatie. Een mooi avontuur waar jullie ongetwijfeld zalige herinneringen aan zullen overhouden. Het was tof om jullie op deze manier te kunnen volgen. Wel thuis allebei.
  13. Natasja & Luc:
    Super!!! Dikke proficiat 🥳
  14. Sin:
    16 september 2021
    Dus toch de laatsten dag🥲gene Finisterre en nie terug huiswaarts met jullie geweldige stalen ros… Een héle dikke proficiat en merci om ons zo mee te laten genieten van jullie fantastische avontuur! Keigoe gedaan en nu dus een mooie terugreis hé… hou het veilig en stuurt toch nog maar een extra verslagske… hebt ge het wierookvat nu zien vliegen of nie…? Dikke bezen zenne🥰😘😘
  15. Gid:
    16 september 2021
    Heeeeeeeeel goe gedaan, op zo'n kort tijd, kom veilig thuis, hopelijk is je ventje met alles klaar thuis😉🎉🎉🎉
  16. Leen:
    Ne dikke proficiat! 🙌
  17. Imgrid:
    16 september 2021
    Proficiat en bedankt voor mee te reizen.
  18. Mieke Van Loock:
    16 september 2021
    Proficiat, Lutgard en Lieve.
    De hele weg was belangrijk. Het was een wezenlijk deel van de aankomst in Compostella.
    Een onvergetelijke ervaring!
    Dank je wel voor de fijn geschreven verslagen!
  19. Nicole:
    16 september 2021
    Proficiat, wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
  20. Vera Vervecken:
    16 september 2021
    Lieve en Lutgard een hele dikke proficiat voor jullie prestatie. We gaan de dagelijkse verslagen wel missen maar waarschijnlijk krijgen we nog wel een live verslag. Geniet vanavond nog en voor morgen een veilige rit richting huis. Tot binnenkort.
  21. Hilde en Luc:
    16 september 2021
    Proficiat. We hebben genoten van het dagelijkse verslag. Voor jullie weer een ervaring rijker en misschien een puntje minder op de bucketlist.
  22. Herman Bovée:
    16 september 2021
    'Berg Heil' zou ik zeggen, wat een prestatie! En nu op de bus maar nagenieten?!
  23. Greet Bruers:
    16 september 2021
    Zoals het hoort nemen jullie “voorsprong op morgen”. Jullie zijn echte “krakken”. Ook wij zullen nu moeten afkicken van deze reis en gaan noodgedwongen op zoek naar een ander avondritueel. Wij wensen jullie een veilige terugreis.
  24. Ria Van Dun:
    16 september 2021
    dikke pluim, jullie hadden een goede engelbewaarder mee. Wij gaan jullie verslag ook wel missen elke avond, je bent dat snel gewoon zo'n prettig verhaal te lezen. En nu alles terug wat gewoon worden. Goede vaart.
  25. Marita&Kris:
    16 september 2021
    WAUW top!! Mooie foto's ook. Weeral een ervaring rijker. Bedankt dat we de boeiende verhalen mochten mee beleven!!
  26. Dette Keustermans:
    16 september 2021
    Petje af voor jullie dames. Geniet nog van een fijne avond en een rustige reis huiswaarts.
  27. Lise:
    16 september 2021
    Een dikke proficiat! Genieten nu!
  28. Kristin Nagels:
    Wat een prestatie hebben jullie beide geleverd. Dikke proficiat 👏
    Hoop voor jullie dat de terugweg ook zo vlot verloopt. Bedankt voor jullie prachtig reisverhaal👍🙋‍♀️
  29. De vava:
    17 september 2021
    Awèl moeder en ook Lutgard, dat hebben jullie nu weer mooi afgetopt! Zoals iedereen hierboven al liet horen: nen héle dikke proficiat voor jullie "kunnen"! Véél meer dan twee dikke duimen! Zéker tot in Parijs! XXX
  30. Uw Frindinneke uit A:
    17 september 2021
    Ongelooflijk knappe prestatie die wellicht nog lang gaat nazinderen in dolle verhalen en stille gedachten.
    Ik tel af naar de volgende bij Kamiel. Daar gaat getoast worden op dit huzarenstukje (toch in mijn wereld) 🥂
    Kom goed thuis.
  31. Jan:
    Knap gedaan, proficiat
  32. Christel Van Menxel:
    17 september 2021
    Mijnen hoed af voor die twee moedige trappers.
    Liefs Christel
  33. Christel Smets:
    dikke proficiat alle 2 echt chapeau knap gedaan
    Ik heb met plezier jullie blog gevolgd
    Dit moet echt een unieke ervaring geweest zijn
    Groetjes
    Christel Smets
  34. Lieve Verlinden:
    17 september 2021
    Dikke proficiat met jullie prestatie.
    En jullie hebben geen stukken gehad aan jullie fiets en jullie zelf.Ne goeien engelbewaarder hebben jullie.
    En jullie zijn al pelgrims geworden en zijn de stilte al gewoon.Nu terug naar de drukte van elke dag.Maar jullie kunnen nog jaaaaaaren blijven nagenieten van deze reis.
    Het was heel fijn om elke avond jullie verslag te lezen en de foto's te bewonderen.Dat ga ik wel missen.(gisteren zat ik op een andere wei.Niet thuis ,daarom gisteren geen antwoord)
    Het thuisfront zal jullie met open armen ontvangen.
  35. Isabelle:
    18 september 2021
    Proficiat ! 🥂❤
  36. Lieve Verlinden:
    18 september 2021
    Wat een reuze gat in mijn avond.
    Zonder een verslag van jullie.
    Jullie zullen jullie trouwe genoot( fiets ) ook wel missen.
  37. Leen:
    19 september 2021
    Het is idd een gemis zo zonder verhaal. Ik had eigenlijk nog iets van de terugreis willen lezen 😉😄
  38. Jeannine Fendel:
    19 september 2021
    Beter laat dan nooit : maar hoedhe af voor zo' n dappere dames,
  39. De Belder -Ramael:
    20 september 2021
    Nog ne dikke proficiat ! van ons
    Tante Jozefa en nonkel Stanny