Dag 22 : veel regen en Spaanse gastvrijheid !

15 september 2021 - O Pedrouzo, Spanje

Beste vrienden,

KMI: regen,regen,regen !vanaf 16 uur  ☀️

Ons avontuur begint stilaan op zijn einde te lopen !!! Vandaag was weer een dag apart 😊 ! Het had gans de nacht geregend,  we hoopten dat alles er wel uitgevallen zou zijn maar dat was gene waar. We waren goed en wel vetrokken en lap, dat begon weer te regenen tot deze namiddag.  Het leek erop dat alle water van de afgelopen 21 dagen nu pas met bakken uit de hemel viel. Binnen de kortste keren waren we eigenlijk kletsnat. Er zat niets anders op dan gewoon maar fietsen  , tot het droger zou worden. Het wandelpad liep regelmatig gelijk met het fietspad. Iedereen liep met regencapuchons in alle kleuren en maten. Er wandelen nu zoveel mensen dat,als je het vanuit de lucht zou zien, er een heel spoor mieren zich voortbeweegt. Wij moesten er dikwijls langs fietsen. Met al die kappen op hun hoofd hoorden ze ons fietsbel niet. Ik ben dan maar gewoon beginnen "freinen" want mijn remmen maken terug een hels lawaai 🤣🤣🤣 , maar dat werkte want iedereen sprong snel aan de kant en wij konden met gemak door ! 😊 . S-middags hebben we even geschuild in een plaatselijke bar en empanada's geproefd. Ze waren lekker. We excuseerden ons voor al de nattigheid die van ons kleren droop maar ze vondt het niet erg, ze stond al klaar met de poetsdoek als we amper buiten waren. Tegen 17 uur  zochten we terug een slaapplaats.  Deze keer een pelgrimshuis in een minidorpje achter de kerk. Maar waar was de kerk 🤔. Gevraagd aan een plaatselijke bewoonster die een hele uitleg deed in het Spaans. Ik heb enlel de juiste richting begrepen maar meer moest dat niet zijn ! We vonden de iglesias 😇. Daar was niemand ....we hebben ons maar in het zonnetje gezet en al ons natte spullen ook. Er zal wel iemand komen dachten we. En jawel, een uurtje later arriveerde de madame, zich uitgebreid verontschuldigend omdat ze niet aanwezig was maar wij vonden dat niet erg. We hadden alleen geen eten en er was niks in de buurt....geen probleem,  wij mochten gewoon over haar keuken beschikken en alles wat er in de kasten en ijskast stond 😉😉 gebruiken ! Er waren ook geen andere pelgrims dus heel het huis was voor ons alleen !!!! Alles is weer dik in orde. Lutgard is aan het koken en ik schrijf weer ons verhaal 🤗 !

Veel groetjes en tot morgen,

Lutgard en Lief

P.S.: wegens de hevige regenval zijn er weinig foto's vandaag 🙄

1. Myriam en Jan:
    15 september 2021
    Het einde is in zicht dames !!!
    Regen hoort er zeker bij en dat is niet erg, want jullie zijn het zonnetje in huis 🏡
    Hou je klaar voor de laatste rit !
    Groetjes Myriam.
  2. Ria:
    15 september 2021
    Wat jullie ook meemaken, overal staan jullie lachend en gelukkig op de foto's. Wauw zo'n toffe prestatie wat jullie waar maken!
  3. Sin:
    15 september 2021
    En noemen ze jullie daar op de camino al niet de olijke (fiets) tweeling? 🥰 wat een volharding🤗 amai nog nie! echte galliers👍😘
  4. Greet Bruers:
    15 september 2021
    Nu nog een sneeuwbui en dan hebben jullie alle seizoenen gehad. Hopelijk hebben jullie daar een droogkast en een warm bedje. En drink nog een pintje dan is de nattigheid beter te verteren.
    Jullie zijn straffe madammen!
  5. Mieke Van Loock:
    15 september 2021
    Jullie zijn er bijna! Ik sta vol bewondering voor jullie weg. Die zal je nooit leer vergeten. Proficiat!
  6. De vava:
    15 september 2021
    Twee verzopen maar toch Trappende Leading Ladies! Dikke chapeau voor jullie prestaties tot nu toe. Nog een klein efforreke en ge kunt het op je palmares zetten!
  7. Gid:
    15 september 2021
    Geniet van je bedje, dik verdiend, en hop.......... De laatste kmeters🎉🎉🎉
  8. Leen:
    Super, geweldig, ongelooflijk!
  9. Die van Café Kamiel:
    15 september 2021
    Weer of geen weer, jullie houden vol met de smile 😄 Echte toppers!!!
    Zelf zijn jullie wellicht opgelucht dat “de meet” in zicht komt, maar ik ga die verhalen voor het slapengaan zó missen. 🥲
  10. Lieve Verlinden:
    15 september 2021
    Oei vandaag kloddernat geworden.
    Prachtig dat jullie de ijskast en alles in het huis mogen gebruiken.Geniet ervan.
    En die serranoham ziet er heel lekker uit.
    Hopelijk hebben jullie morgen wat beter weer.
    Jullie doen het fantastisch.
  11. Marita&Kris:
    15 september 2021
    Ik heb jullie verslagen gelezen. Jullie zijn toppers. Ongelooflijke krachtige madammen.
    Hoedje af voor wat jullie allemaal doorstaan en jullie doorzettingsvermogen. En op zo´n korte tijd hebben jullie bijna het einde bereikt. Nog even volhouden!! Groetjes
  12. Nancy:
    16 september 2021
    Zo jammer dat het regent, maar nu in een hittegolf rijden lijkt me ook ni te doen , jullie doen da goed 👌👌👌👌🚲🚲🚲🚲🚲
  13. Annelies Helsen:
    16 september 2021
    Als ik jullie zo lees, dan lijkt het allemaal zo simpel, goed te doen, fluitje van een cent...oké over een goede fiets beschikken is noodzakelijk,'goei' benen hebben en wat getraind zijn zijn voordelen, vlot kunnen in- en uitpakken is ook een luxe en overal de taal kennen is meeval, geen probleem zien in 'eender welk bed slapen' en alles van eten en drinken lusten onderweg is handig. zo eenvoudig lijkt het allemaal te zijn... Het oogt alsof ik mee had kunnen rijden terwijl ik na 12 km al zadelpijn heb en slapende vingers.
    jullie zijn atleten van de puurste soort, chapeau, hoed en haar af voor jullie.
    Misschien toch even overwegen om fietsend terug te komen, jullie hebben nog tijd over hé! Geniet nog van de trip, hou nog even vlotjes vol en de eeuwige roem begint.
    Groeten vanuit Arendonk / Antwerpse Kempen / Vlaanderen / België....
  14. Christine:
    16 september 2021
    Gelukkig verliezen jullie de moed niet in alle nattigheid!
  15. Patricia Demaeght:
    16 september 2021
    Dikke, dikke proficiat! Geniet nog van de sfeer daar en een behouden terugkeer!