Dag 7 : into the wild....

22 april 2024 - Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk

Vandaag trekken we de echte wilde ruige Hooglanden in ! We vetrekken aan het laatste huis vanwaar we 15 kms lang in de onbewoonde wereld wandelen zonder maar iets tegen te komen, puur natuur dus.

Het is licht bewolkt maar regen wordt er niet verwacht en de wind blijft heel kalm.  Verloren lopen gaan we niet doen want er is maar één pad en als je durft afwijken is de kans groot dat je in moerassen wegzakt!  Dus best niet doen want niemand gaat je hulpgeroep horen 😂!

We wandelen lang alleen , en komen zelfs geen schaap tegen. Vogels zijn de enige levende zielen die we zien en horen. Na een hele poos steken wandelaars ons toch voorbij en die zullen we af en toe nog eens kruisen.

"Het is een landschappelijk bijzonder mooi traject waar je pas echt beseft hoe onherbergzaam het hier in vroegere tijden kon zijn " zegt ons boekje 😉. " één van de grootste wilde plekken van Groot-Brittanië met vrijwel geen enkele beschutting onderweg ". We zijn omringd door bergtoppen, sommigen bedekt met sneeuw.

We vonden een mooi pic-nic plaatsje , en direct kwam er een vink bijzitten. Ze vroeg of ze mee mocht eten en wij zeiden dat het mocht want we hadden wel wat kruimeltjes over 😂. Eens buikje volgesnoept was ze even snel weer weg !

In de verte konden we ons verblijf al herkennen.  Het was dus weer een rustige toer in de  indrukwekkende Highlands ! Volgens het meisje van het Inveroranhotel komen veel mensen nog eens terug maar dan in augustus want dan kleuren heel de Highlands paars !

Nog twee etappes te gaan, morgen 15 km met 1 stevige klim erin en als afsluiter nog een lange tocht van 24 km naar fort Williams over de Ben Nevis ! Wordt dus nog een uitdaging !

En straks gaan we hier in de omgeving edelherten spotten  !🤞🤞🤞

Groetjes,

Peter en Lief

1. Evelien:
    😍😍
  2. Gid:
    Weeral goe gedaan zeg🤗🤗🤗
  3. Frank en Annemie:
    22 april 2024
    Wel enorme ruige omgeving hé, 👍ziet er in ieder geval een fantastische trip uit! Ik veronderstel dat als 's avonds de schoenen uit gaan, er een kleine zucht ontsnapt 😂😱 nog veel plezier zenne !!
  4. Nicole Verbert:
    22 april 2024
    die natuur daar is toch echt prachtig. Ik zou zo willen vertrekken, ook al voor de rust.
    Jullie zullen wel moeten afkicken denk ik als jullie terug in het drukke België zijn.
    Geniet nog van jullie laatste dagen, zullen de zwaarste zijn denk ik

Jouw reactie