Dag 8 : the Devil ' staircase !

23 april 2024 - Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk

Hallo ,

Vanochtend zijn we vetrokken onder een stralend blauwe hemel! Het wordt een ideale wandel-en klimtocht van 15 km.

We wandelen eerst een tijdje redelijk vlak om dan na een kilometer te beginnen aan de "duivelstrap", een klim van 550 meter om de top te bereiken ! Het pad zigzagde gelukkig vrij goed en we klimmen , elk op ons tempo,  gestaag naar boven. We waren op tijd vertrokken en dat was een goei idee want we hadden het pad voor ons alleen . Met die heldere lucht hadden we een oneindig ver uitzicht langs alle kanten . Het werd een heel andere klim dan de Conic Hill, eerder deze week . En dat had alles te maken met het weer !  Regelmatig namen we een pauze onderweg om te genieten van de omgeving . We hadden alle tijd . Daarna volgde een evenlange afdaling . Het was wel veel grindweg en dikke keien zodat we ons goed moesten concentreren om niet onderuit te schuiven ! We zijn heelhuids in Kinlochleven aangekomen 💪!!!

En dan op zoek naar ons verblijf . Dat was snel gevonden maar we waren een half uur te vroeg ....en op de deur hing een blad check in 15 uur .... er was iemand binnen die ons gezien had maar die liet ons niet binnen. Dan maar wachten op de stoeltjes in de voortuin.  Klokslag 15 uur bellen we aan , een robuuste gast doet open met een gezicht van wat komen jullie hier doen ? Op zijn trui stond in grote letters : " keep calm i kill only zombies"  🙈 . Gelukkig zagen we er niet zo uit denk want we leven nog ! Het interieur is wel heel apart, we zitten en liggen helemaal in de bloemetjes zelfs tot in het toilet🌺🌻🌼🌷🌸🪷🪻! Wie weet zien wij er straks als een bloemekee uit 🤣🤣🤣 !

En dan beginnen we morgen aan onze laatste tocht van de West Highland Way ! Dat wordt nog ene om U tegen te zeggen ...25 km ! We smeren ons benen maar goed in !

Slaapwel straks en tot morgen 🙋‍♀️🙋

Peter en Lief

1. Evy:
    23 april 2024
    Schattig wc’ke wel, hopelijk geen verwelkt bloempje tegen morgen🙊😂
    Slaapwel en héél veel succes morgen! 😴💪🏻😘
  2. Frank en Annemie:
    23 april 2024
    ...dan is ne mens al is op tijd... maar afin, toch weer een heerlijke dag gehad, lees ik zo precies, foto's spreken voor zich... nu lekker eten ( allee daarstraks) en goe uitrusten voor de 25 km !! 🎩 !! en slaapwel 👍
  3. Die van Café Kamiel:
    23 april 2024
    Geen foto van Zombie man?
    Courage voor morgen … de laatste loodjes. 💪🏼💪🏼💪🏼
  4. Leen:
    23 april 2024
    Succes voor morgen maar eerst nog ne goeie nacht!
  5. Robert & Rosa:
    Sterkte voor morgen, de 25 km van Ben Névis!! 🍀🍀🍀