Dag 1 : aangekomen in Milgavnie , Schotland!

16 april 2024 - Milngavie, Verenigd Koninkrijk

Hallo hier zijn we dan !

Vertrokken in Schiphol , overal tulpjes groot en klein, je kan er niet naast zien om te weten dat je in Nederland bent !

We hadden rustig de tijd voor alles, en zelfs nog meer want onze vlucht was ineens meer dan een uur later dan gepland ....niet zo erg want zo heb ik al mijn gazetjes al uitgelezen 🙃 en we hebben meteen al een echte Schot gespot , wel met een gebroken been ( waarschijnlijk meegedaan aan de highlandgames😏) en wat roekeloos geweest !

Aangekomen in Glasgow ,de  citybus op naar het centrum en dan de trein op naar Milgavnie.

Eens we het station verlaten hadden moesten we de instructies volgen van ons blad. Tot aan de obelisk alles ok, maar de klok , 100 meter verder , was nergens te zien....Dan maar gevraagd aan een Schotse dame die ons zei dat we die niet konden vinden want ze is in reparatie! Ze zag al meteen dat we de WHW gingen doen en stelde ons alvast gerust dat het weer de volgende dagen er goed uitzag , een meevaller dus !

Ons Hotelletje hebben we vlot gevonden en dan restte ons alleen nog op zoek om iets te eten. Veel was er niet open, enkel een plaatselijke chips shop.  Van het Schotse dialect verstaan we  eigenlijk nog niks maar een pistoleke met frieten ertussen ( blijkbaar een gewoonte hier, maar dat ga ik thuis toch niet tussen mijne pistolet leggen)en een " letterlijke " fish en chips smaakte wel .

Nu op ons kamer wat chillen met een duveltje en ons prepareren voor morgen.

Dan start onze tocht !!!

Veel groetjes,

Peter en Lief

1. Gid:
    16 april 2024
    Goe slapen, en morgen een lap erop, go for it🤞🤞🤞
  2. Lutgard Verlinden:
    16 april 2024
    Dat ziet er spannend uit! Leuk dat ik jullie mag volgen, geniet ervan 😉
  3. Hanne:
    😍 goed bezig, tof om zien! Succes morgen! 🥾
  4. Nicole Verbert:
    16 april 2024
    Oh wat een leuke verrassing dat jullie een blog hebben. Zo kunnen we een beetje mee op reis 😀. Smeer jullie beentjes maar in en geef er een lap op morgen. Die Highlanders zijn mijn lievelingskoeien trouwens, daag
  5. Die van Café Kamiel:
    17 april 2024
    Zalig! Ik loop in gedachten terug mee. Hopelijk niet “door de wind, door de regen, dwars door alles heen” zoals storm Babette vorig jaar. En vooral opletten dat je smartphone niet verzuipt. 🤣
  6. Marie-Josee:
    17 april 2024
    Goed dat we jullie weer kunnen volgen. Veel succes alvast en veel stapplezier 🚶‍♀️🚶😊
  7. Schrooyen:
    17 april 2024
    Ziet er allemaal leuk uit geniet van deze mooie reis. Met Billy alles in orde voelt zich al helemaal thuis hij eet ook goed. Groeten Jef &Wis
  8. Evelien:
    17 april 2024
    Dat ziet er al een goeie start uit!! Succes vandaag! 💪
  9. Nancy:
    17 april 2024
    Wat een zalig verslag weer toppers
  10. Evy:
    17 april 2024
    Jullie avontuur kan beginnen! En samen, zó leuk!! 😍🤗 Geniet ervan en vergeet niet om het selfiestickje af en toe eens te positioneren he 🤳👩‍❤️‍👨😂 Kusjesssss 😍

Jouw reactie