Dag 2 : trein-rust- en zon-dag !

21 mei 2023 - Skagen, Denemarken

Hallokes,

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken naar het station in Aarhus.  Dat was niet ver en wel best rustig. We wandelden het perron op en konden al ineens op onze trein, een uur vroeger dan op ons ticket maar we mochten gerust mee, plaats genoeg ! Na 2 uurtjes kwamen we aan in Aalborg waar we moesten overstappen,  d.w.z. uitstappen en op de trein die erachter stond terug instappen, makkelijker kan haast niet 🤭. Het is er dan ook niet groot en het land wordt nog smaller ! We moesten wel ons zakken van de fiets halen om plaats te houden voor "eventuele" andere fietsers en dat was toch wat overdreven van de conductrice, vonden wijzelf . Er kwamen welgeteld 2 stepjes nog op van heel de reis 🤦‍♀️ dus eigenlijk plaats zat . Maar ja, de madame moest haar werk doen hé . Het was uiteraard helemaal niet druk en in skagen aangekomen waren we bijna de enigen die nog op de trein zaten !

Skagen,   een mooi stil dorp met overwegend gele huizen . Toeristisch maar nu nog niet ! We hebben stralend weer en zijn dan ook snel naar het uiterste noordelijkste punt gefietst,  daar waar de noord- en Oostzee tegen elkaar opbotsen, staat in de boekskes, maar vandaag was dat eerder rustig opborrelen tegen elkaar, je zag het bijna niet,  zo rustig was de zee! We hebben echter wel de eerste viking uit het water zien komen ! ( zie foto!)

Volledig uitgerust, zijn we startensklaar om morgen de weg naar huis aan te vangen !🚴‍♀️🚴‍♀️

Groetjes,

Lutgard en Lief

1. Greet Verlinden:
    👍, genieten maar!
  2. Greet Bruers:
    21 mei 2023
    Volgens mij is het geen echte Viking die uit het water komt. Ik mis de helm met de horens. Toch maar voorzichtig zijn.
  3. Veerle Verlinden:
    Mooi daar! Veel plezier! 🌸☀️
  4. Veerle Verlinden:
    Mooi daar, veel plezier! 🌸☀️
  5. Leen:
    21 mei 2023
    Geniet ervan en hopelijk blijft het weer goed!!
  6. Lieve Verlinden:
    21 mei 2023
    En ik wilde juist jou komen bezoeken in Giel.
    Geniet van je reis.
    Ik ga het op de voet volgen.
    Knuffel.
  7. Die van Café Kamiel:
    21 mei 2023
    Zalig terug die verhalen voor het slapengaan 😴
    Pas mal die Viking. Als die op de porte bagage past, mag je er zo eentje mee naar huis brengen. 🤣
    God cykling morgen 🚴‍♂️🚴‍♀️
  8. Dries Horsten:
    22 mei 2023
    Aha! Blij dat jullie er helemaal klaar voor zijn! Veel plezier en wees voorzichtig!
  9. Nancy serverius:
    22 mei 2023
    Amai das daar zo mooi 👌👌👌en is weeral tof verhaal, en jammer inderdaad van die fietstassen 🙃
  10. Lief Smits:
    22 mei 2023
    zalig die trein! Daar kan de NMBS hier een voorbeeld aan nemen!
    Geniet van jullie avonturen!
  11. Ria Van Dun:
    22 mei 2023
    dat ziet er weer een mooie trip uit, genieten maar.
  12. Michiel daneels:
    22 mei 2023
    Veel succes en geniet ervan
  13. Chris(tine):
    22 mei 2023
    Eindelijk de fiets op na een vlotte heenreis met het Deense openbaar vervoer😉...en niet te snel rijden, hoor maar genieten van de rust, de natuur en de terrasjes ! Weer leuk om jullie reisverhaal te lezen met bijhorende knappe foto's. Lieve groetjes