Dag 1 : flixbus-dag

20 mei 2023 - Nørre Bjert, Denemarken

Beste vrienden,

Hier zijn we dan terug voor ons volgende fietsavontuur!

In putteke nacht heeft de Peter ons naar Eindhoven gebracht waar we om 3.55 uur de flixbus op zouden gaan stappen. We hadden na vorige reis nochtans de flixbus afgezworen maar het is toch de beste keus om met fiets en al op onze eindbestemming te geraken. Dus toch terug gewaagd ! We moeten nu vast stellen dat de bus veel comfortabeler  is, niet druk, en vriendelijke bediening,  allemaal meegenomen, en onze fietsen prijken fier op de achterzijde !

Slechts 2 opmerkingen en meteen ook de verklaring van ons late aankomstuur :  1) we zijn pas om 4.30 uur vertrokken, wegens vertraging  en 2) we hebben een klein accidentje voor gehad , namelijk midden in een bocht moesten we de plaatselijke  lijnbus passeren en wij denken dat die iets te ver in het midden reed en jawel, ze raakten elkaar toch niet zeker 😱...sheisse ..... zei onze chauffeur en we wisten hoe laat het was ...een kleine "schaafwond" aan ons sjieke bus en een kapotte raam opzij van de ander bus. D.w.z. een uur stil gestaan voor al de administratieve rompslomp ...

Dit gezegd zijnde hebben we onze weg voortgezet maar we zullen pas rond 22.30 uur aankomen in Aarhus !

Vandaar dat ik nu almaar aan het schrijven ben want we hebben goeie Wi-Fi op de bus en een zee van tijd!

Ondertussen heeft onze hostel reeds de code enz. Gestuurd want ze zijn al gaan slapen als we arriveren ! ( en dat op een zaterdag 🤭)  we zullen onze plan wel trekken!

Morgen gaan we verder met de trein tot Skagen.

Ge hoort ons wel🤗

Groetjes,

Lutgard en Lief

1. Ria Hillen:
    Al spannend van bij het begin :-) Dat beloofd. Fijne rit morgen
  2. Nancy serverius:
    20 mei 2023
    Oei gelukkig bleef het tot blikschade, keek er weeral na uit om je verhaal te kunnen lezen 👌 ik heb vandaag 40 km gefietst ( met motoreke op) dus wat vals spelen, je zult goed slapen 😴 tot de volgende story ☀️☀️☀️🙏🏾🙏🏾🙏🏾🚲🚲🚲🥰🥰🥰
  3. Evelien:
    20 mei 2023
    Amai, altijd avontuur op die flix-bussen!! Gelukkig snel zelf weer de controle over jullie stuur 😉 safe travels!!
  4. Hanne:
    20 mei 2023
    ‘Normaal’ had te saai geweest 🤣 Slaapwel en veilige treinreis!
  5. De vava:
    20 mei 2023
    Zoals ons Hanne zegt, normaal was te saai geweest! En een leuke foto vd meisjes voor de "luxe bus". Welterusten en tot morgen.
  6. Die van Café Kamiel:
    21 mei 2023
    Wow, nog een chance dat jullie fietsen niet geraakt zijn. Het avontuur is in elk geval al goed begonnen. Jullie houden de spanning erin van de eerste minuut!
  7. Nicole:
    21 mei 2023
    Toch al wat animatie de eerste dag, die goed afliep.
    Mag het vandaag een zon dag worden.
  8. Nicole Verbert:
    21 mei 2023
    Héél veel succes met jullie trip. Je weet dat ik niet zo'n schrijfster ben, dus ik lees het wel en zal af en toe wel eens reageren hoor. Wij vertrekken volgende week naar Praag hé, dus als wij dan onderweg zijn met fietske zal ik aan jullie denken. Dus de flixbus is misschien een idee voor een deel van de terugweg van ons. Groetjes Nicole
  9. Magda:
    21 mei 2023
    Wat een start! Zelf fietsen zal wel beter verlopen, veel geluk!!!
  10. Monique:
    21 mei 2023
    Vele veilige fietskilometers dames! En kom thuis met een nieuwe verzameling leuke verhalen... Enjoy 🤗