Dag 10 : tussen Elbe en Weder en veel wind 💨 !

29 mei 2023 - Westerstede, Duitsland

Dag allemaal ,

Vanochtend hebben we afscheid genomen van ons Helga 😍. Ze zat al aan haar ontbijtje en klaar om ons uit te wuiven maar eerst moest er een woordje in haar gastenboek ! Wij hebben ons ontbijt maar zelf geprepareerd want op pinkstermaandag zijn alle winkels en bakkers toe en Helga heeft niet aan ons gedacht 🤦‍♀️! Maar niet getreurd. Door bos en wei fietsen we tegen de middag naar de overzet waar gelukkig een eetkraam stond met , je kan het al raden ... 3 soorten worst . Dus werd het worst !  Het was een onstuimige rit op de Weser , het water was heel wild , door de sterke wind ook denk ik . Nadien hebben we enkele uurtjes serieus moeten duwen op onze trappers . Alhoewel de zon scheen was de wind erg koud en hebben we onze trui niet uitgehad . We hadden bijna ons handschoenen willen aandoen ! Uiteindelijk krijgen we de wind stilaan vanachter want we gaan vanaf nu sterk naar beneden fietsen. Vandaag zijn we geëindigd in Westerstede , een heel mooi stadje , en de weg ernaartoe staat vol bloeiende rododendrons . Blijkt dat dit de specialiteit  is van de streek wegens de zure veengrond. Dus weeral iets bijgeleerd en het is nu volop bloeiperiode !

We genieten nu van ons hotelletje en zijn weer helemaal opgefrist 😉 !

Groetjes  , Lutgard en Lief

1. Lieve Hooyberghs:
    29 mei 2023
    Wat vliegen de dagen en jullie kilometers vooruit seg ,leuke ontmoetingen , prachtige natuur ,geniet maar goed !
  2. De vava:
    29 mei 2023
    Ha de meisjes. Een pittig toertje wederom. Schone foto's. En het uithangbord van jullie Helga zegt precies meer dan binnenkant woonst. Goed bijrusten en morgen, alst die van hierboven belieft, richting Nederland weeral? Tot morgen weeral.
  3. Gid:
    29 mei 2023
    Één bloem van een gastvrouw, lekkere worst en duwen op de trappers, riekt ge uwe stal al? 😜🤣
  4. Vera Vervecken:
    29 mei 2023
    Weer een mooie prestatie vandaag. Geniet van de luxe van jullie hotel.
  5. Lieve Verlinden:
    29 mei 2023
    Had Helga laar een pistoletje?
    En hebben jullie onder de meiboom gedanst?
    Hopelijk is het morgen wat warmer en wat minder wind.
    Moedig van jullie met zoveel wind fietsen.
    Goed dat jullie een hotelletje hebben en terug fris gewassen zijn.Geniet ervan.
  6. Chris(tine):
    29 mei 2023
    Zonder ontbijt op de fiets??? Dat is geen goede start van de dag, hè... Maar die worsten zullen jullie genoeg energie gegeven hebben of een zwaar maag😉
    Als jullie zo blijven fietsen zijn jullie overmorgen 🤭al thuis... Ik moet 'mijne' sportieve kant nog eens aanspreken want anders ga ik je niet kunnen volgen... Amuseer jullie nog en het weer wordt iedere dag wat beter☀️
  7. Ria Van Dun:
    29 mei 2023
    hier was ook weer veel wind en koud als je niet in de zon zat.
  8. Veerle Verlinden:
    Hier vandaag ook winderig 💨
    Schoon, die bloeiende rododendrons!
    Succes de komende dagen. 💪🏻🌸☀️
  9. Chantal laureyssen:
    30 mei 2023
    Mooi die oude huisjes of stal ,en prachtige rododhendorons,hier is ook veel wind wel warm maar tog ook altyd veel wind
  10. Nancy serverius:
    30 mei 2023
    Jij gaat goed uitgewaaid zijn 💨💨💨💨💨💨💨 hopelijk wat minder wind de volgende dagen 🙏🏾🙏🏾🙏🏾🙏🏾
  11. Herman Bovée:
    30 mei 2023
    Op zoek naar mooie Rhododendrons kwam ik steeds terecht bij kwekers uit de streek waar jullie door fietsten. Kort geleden kocht ik daar nog een Rhododendron hirsutum, beter bekend als 'Alpenroos' die nu in onze rotstuin groeit..!
    Hopelijk kunnen jullie nu 'met de wind mee' fietsen! Geniet nog van jullie tocht.
  12. Cecilekortleven:
    2 juni 2023
    Hallo lieve buurvrouw jullie gaan er goed op vooruit, serieus door trappen, geraken doen jullie er wel .
    Hopelijk beter weer en de wind van achter.
    Welkom terug thuis, tot morgen??
    🎉😎🚵🏿‍♂️🚵🏿‍♀️ veel groetjes 👋👋