Dag 9 : zimmer frei bij "Helga" !

28 mei 2023 - Armstorf, Duitsland

Goedenavond,

En we hebben weer heel de dag gefietst ! Het weer zat mee, de wind eigenlijk ook en aangezien het zondag is was het op de baan helemaal niet druk. Op de middag bereikten we De Elbe waar we met een grote overzet 4 km verder werden afgezet 🛳. (En nog een stoere vikig gespot op de boot 🤗 !) . We fietsten door velden en weiden, koeien en schapen , nog een enkel geel raapzaadveld dat bijna uitgebloeid is,riviertjes en verhoogde dijken . Af en toe staan er nog  oude Deense boerderijen die eraan herinneren dat ooit vroeger Duits Jutland bij Denemarken behoorde. In de late namiddag fietsen we door een stuk waarvan we wisten dat er weinig onderdak te vinden was. Dus uitkijken naar "zimmer frei " want de hotels of b&b liggen allemaal te ver van ons route. En jawel , al snel vinden we er eentje : bij Helga Buck . We willen aanbellen maar er zat iemand aan de deur die algauw Helga riep . Een oud dametje komt buiten maar het waait zo erg dat de deur ineens terug dicht waait. Ze kon niet meer binnen en moet er zelf hartelijk om lachen, wij ook 😂. 82 is ze, gisteren pas verjaard ! Uiteindelijk zijn we dan toch binnen en wijst ze de kamer . Ons fietsen mochten op het terras,  of in de veranda dat was niet duidelijk....ze ging die wel opendoen maar ondertussen was ze dat alweer vergeten! De badkamer was privé maar 5 minuutjes later kwam ze met handdoeken aan ....ze had er allemaal best  plezier in en wij kregen er ook de slappe lach van ! Het is in huis allemaal wat smoezelig , haar badkamer is er zo eentje van in t rusthuis, vol inlegkruisjes,  pampertjes, verhoogd toiletje enz..... overal wat doekjes en vodjes....! Wij gaan vandaag geen badkamer nodig hebben , daar zijn we zeker van 🤣.  Maar goed, we kunnen slapen straks en dat is het voornaamste! Nog even iets gaan eten in het dorpje, daar was al evenmin veel te zien.  Gelukkig waren er plaatselijke feesten van de brandweer denken we want het springkasteel was een brandweerwagen,  waar we toch mee konden eten ! Het feest was al efkes bezig want heel erg recht gingen er enkelen al niet meer 🍻🍻🍻 teveel 🙈.

En zo is de dag weeral voorbij en naderen we binnen een dag of twee de Nederlandse grens !

🙋‍♀️🙋‍♀️ Lutgard en Lief

1. Patricia Demaeght:
    28 mei 2023
    Die reis gaat nogal vooruit! Ik kan de verslagen bijna niet bijhouden. Gelukkig doen de banden het nu wat beter ook al hebben jullie 'gravel' moeten trotseren! Gisteren en vandaag was het bij ons wel lekker weertje. Eindelijk mogen we zeggen! Hopelijk gaan jullie daar ook nog wat van genieten! Veel succes verder en tot de volgende!
  2. Ria Van Dun:
    28 mei 2023
    het verloopt allemaal wel snel, toch weer veel gezien en genoten van de natuur. nog verder genieten.
  3. De vava:
    28 mei 2023
    Schon die Übernachtung bei Helga ist eine schöne Vorbereitung für die Zukunft. Hopelijk geen familie van meine Helga, die van de SS, van Joostens, weetjewel. Was weer een fijne fietsdag voor de eeuwig-sportieve Kempense vrouwtjes. Doe zo voort, meiden!!
  4. Lieve Verlinden:
    28 mei 2023
    Oei oei wassen zit er vandaag niet in.
    Jullie Helga doet wel moeite maar is al wat vergeetachtig.
    En in het dorp was er ook niet veel te beleven.
    Dus hopelijk hebben jullie morgen een betere slaapplaats en lekker eten.
    De fietstocht was wel ok.Minder wind.
  5. Dries Horsten:
    28 mei 2023
    Wat een (H)eerlijk verslag alweer … GENIET!
  6. Chantal laureyssen:
    29 mei 2023
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen ,en al zo dicht bij de nederlandse grens gelle zei krakke zalla,ik wacht vol ongeduld op een nieuw verslag
  7. Nancy serverius:
    29 mei 2023
    Geweldig u verhaal over de badkamer ( ik ging plat van t lachen) genieten jullie ma goed
    Ik gisteren wat in men voortuin gewerkt ( flink he) 👌👌👌👌👌👌
  8. Nicole Verbert:
    29 mei 2023
    Weeral een belevenis! Ik kan eigenlijk niet meer volgen hoor. Gingen jullie dan niet naar Kopenhagen?
    Wij nog 1 nachtje slapen voor ons vertrek. Wij gaan de wind op kop hebben, dat staat al vast en morgen toch zo'n 120 km voor de boeg, dat gaat puffen worden. Allez nog véél plezier gewenst
  9. Ria Hillen:
    29 mei 2023
    Wat gaat je trip snel vooruit. Heel leuk om te kunnen volgen en lezen
  10. Vera Vervecken:
    29 mei 2023
    Dan maar een kattewasje. Jullie vorderen goed.
    Wij hebben gisteren genoten op de bierfeesten. Het was er een gezellige drukte.
  11. Lief Smits:
    29 mei 2023
    Stond een beetje achter met het lezen van jullie spannende verhalen.
    Een woord: prachtig!, zowel de natuur, de hulpvaardigheid die jullie krijgen in onverwachte situaties, als de manier waarop jullie genieten!!!!