Dag 8 : over de grens ...

27 mei 2023 - Hanerau-Hademarschen, Duitsland

Hallokes,

Hier zijn we dan aanbeland in Duitsland vanmorgen om 9.30 uur! Het verschil met Denemarken is groot 🤔. En dan bedoelen we vooral de rust , de fietspaden , de orde en de netheid !  Eens de grens over hebben we een hele poos langs een mottige drukke  baan gereden . De fietspaden zijn slecht aangegeven en het is echt opletten. Na een tijd reden we echter recht in een schoon groot domein waar heel wat kunst te zien was. Dat maakte onze tocht weer goed 😉! Nadien veranderde de route in wat rustigere paden zodat we terug op ons gemak waren . Het is heel de dag zonnig en de wind is minder hevig en niet meer zo koud. Het parcours wordt platter wat het fietsen makkelijker maakt . We hebben even moeten zoeken naar een slaapplaats want gezien het weekend en het mooie weer was er veel volzet . Op het einde van de rit moesten we een veerpontje nemen en eens aan de overkant vonden we nog een onderkomen bij Ushi ! Een heel vriendelijke dame die ons direct een kamer gaf !

Aan het water gezeten met  een lekkere worst en zweinenfleesh met een frisse pint maakte onze dag weer helemaal goed !

Slaap wel, Lutgard en Lief 🙋‍♀️

1. Lieve Verlinden:
    27 mei 2023
    Niet zo net als in Denemarken lees ik en weet ik.
    Maar toch wat "kunst" kunnen meepikken.
    Geniet van Ushi en haar worsten.
    🍺🍻🥂🥃🍹hier bierfeesten 🌭🌭🌭
  2. Greet Bruers:
    27 mei 2023
    Toch maar oppassen met te veel deutsche wurst. Ik heb horen zeggen dat die alleen maar goed verteert als je er voldoende bier bij drinkt. Maar ik durf niet te verzekeren dat die bron te betrouwen is.
  3. De vava:
    28 mei 2023
    En de vava gisterenavond maar wachten en wachten op verslag;-( Enfin, weer mooi toertje afgetrapt, precies. Brengen jullie weeral elke dag beetje dichter bij huis Grtjs aan de moeten en veel fietsplezier.
  4. Leen:
    28 mei 2023
    Weer een mooie dag gehad zonder pech!
  5. Chantal laureyssen:
    28 mei 2023
    Is ook mooi daar,en ja bij wurst hoort een goei bierke om doortespoelen he,geniet ervan
  6. Nicole:
    28 mei 2023
    Leuk dit zo te kunnen volgen. Jullie ritten worden beter en beter. Geniet er samen van.
  7. Gid:
    28 mei 2023
    Wij waren ook aan t'wachten vava, maar, geduld loont🤗🤗🤗