Dag 4 gastvrijheid van de Fransman 😊

28 augustus 2021 - Hénonville, Frankrijk

Goeiemorgen !

Vanochtend zijn we vertrokken onder een donkergrijze hemel. Het was koud, veel noorderwind die ons vandaag redelijk wat parten speelde , maar van regen bleven we gespaard ! Onze thermische kleding ligt bovenaan, de topjes helemaal vanonder in onze fietszakken! De eerste 20 km  waren we precies helemaal alleen op de baan in een vrij desolaat landschap. We voelden ons precies de " eenzame fietsters"!

We hadden al bijna heimwee naar canal de St-quentin,  canal de Somme en canal de l'Oise , die we wel 20 keer hebben overgestoken, gelukkig telkens over een platte brug 😂.

Maar er kwam verandering in. Op 40 km was er een mooi historisch stadje, Clermont . Het was wel even een stevig klimmetje maar de moeite waard . We kwamen een man tegen met zijn kindjes die ons wat vergezelde , toonde waar we een stempel konden krijgen en ons uitnodigde om bij hen te komen eten !!! Onze picnic moesten we maar houden voor vanavond . En lekker dat het was, pasta,verse tomaatjes,feta ,dessert,koffie...manmanman. dat zal je straks nodig hebben liet hij horen... En jawel, op het vervolg van onze route stonden enkele stevige klimmers,  reeds een training voor later in de bergen . We waren er niet kwaad om dat de zon niet scheen. Zweten deden we ook zonder !

Op 82 km hebben we afgeklokt.

Wat uitrusten en morgen op tijd naar Chartres ! 🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️

Lutgard en Lief

1. Isabelle:
    28 augustus 2021
    Genieten en genieten doen jullie vooral en dan weer een stukje fietsen. Zalig! Geniet van al het onverwachte dat jullie pad kruist.
    😘💪🏼👍🏻🥂
  2. Elly:
    28 augustus 2021
    Een mooie ontmoeting en nog een dagje of 2 en dan gaat het weer ook meezitten. ☀️
  3. Nicole Verbert:
    28 augustus 2021
    Hallo dappere fietsers, leuk om jullie blog te lezen. E herinneringen komen terug, gezien jullie traject toch voor een groot deel gelijk loopt met hetgeen wij een aantal jaren geleden gefietst hebben tot Saint Jean Pied de Port. Toen was het soms véél te warm, zodat we soms afkoeling moesten zoeken in een zeldzame supermarkt. Dus beter voor jullie dat het wat frisser is. Ik wens jullie nog een hele leuke tijd. Slaapwel en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
  4. Lieve Verlinden:
    28 augustus 2021
    Ik volg jullie op de voet.
  5. Cecilekortleven:
    29 augustus 2021
    Succes morgen en veel plezier...! 🍾