Dag 3 : les frères de l'abbey d'Ourscamp

27 augustus 2021 - Compiègne, Frankrijk

Beste vrienden,

Hier zijn we weer ! We dachten een rustige rit te hebben,  langs de oevers van de Somme , maar eens dit gepasseerd ,begonnen er weer frisse glooiende heuvels . Via Noyon kwamen we aan bij de abdij van Ourscamp. We informeerden bij de broeder of er kon gelogeerd worden in het pelgrimshuis maar dit was voor de wandelaars en hij wist niet of wij er terecht konden, we mochten wel onze tent zetten...We vroegen dan of het pelgrimshuis  in Compiègne open was , maar dat wist hij ook niet...dat moesten we maar informeren aan de overkant. Om toch iets goed te doen vroeg hij of we een stempel wilden. Natuurlijk! We waren het haast vergeten. En,  vraagt hij,  waar is de stempel van Noyon want daar kom je van waarschijnlijk? Dat was toe , zeiden we. Zegt hij: ah dan waart ge te laat hé ! (Den afdrijver 🤭)!

We hebben heel het domein afgestapt, nieuwsgierig zoals we zijn, maar enkele plaatsjes hielden ons toch op afstand 😉(zie foto's! )

Nog een devote blik in de mooie kapel, kaarsje nr 2 aangestoken, geen kleedje gepast(zie foto)zijn we terug vertrokken richting Compiègne. Daar bleek de pelgrimsherberg toe(covid wss), geen camping in de buurt... Dus na 84 km in de benen zitten we nu rustig in een hotelletje 😉!

Nog een kleine nota: Lutgard heeft jarenlang gewerkt in de school van het heilig graf (geweten door velen).de slogan was daar : "voorsprong op morgen". Awel, zij past dit nog steeds consequent toe ! Voorbeeldje : gisteren zei ze: op naar Cambrai. Ik zeg : Saint Quentin is ook goed hoor (116 km 🙄).vandaag zegt ze : op naar Chartres, ik zeg : is Compiègne ook goed en dan zien we weer !? Ge ziet , ze past dit nog steeds plichtsgetrouw toe ook al is ze op pensioen ! 😂

De groetjes !

Lutgard en Lief

1. Lieve Hooyberghs:
    27 augustus 2021
    Ge zijt nogal een duo zene !Wij denken volop aan jullie ,zitten aan t Monasterium van Alcobaça .
  2. De vava:
    27 augustus 2021
    Dat was dan zeker een teleurstelling voor de twee devote trappertjes, dat ze niet bij de broedertjes konden overnachten! Niet getreurd, hoeven jullie niet naar de vroegmis!
    Welterusten in 't hotelletje tussen fris gewassen lakentjes! En weer een stukje dichter bij Santiago!
  3. Lieve Van Dun:
    27 augustus 2021
    Ja, we hadden graag de broeders horen zingen !😊
  4. Gid:
    27 augustus 2021
    Ik zou zo graag een vlieg willen zijn, maar ja, dan moet ik een dag op voorhand vliegen voor Lutgard🤣
  5. Martina Moors:
    Geweldig!!! Lutgard en Lief, jullie zijn
    Kei goed bezig! Het Graf fietst mee🥰🥰🥰
  6. Luc Van Dun:
    Mooie locatie 😉
  7. Greet Bruers:
    28 augustus 2021
    Lieve, een tip. Stop wat kasseistenen in de fietstas van Lutgard. Dat helpt.
  8. Lieve Van Dun:
    29 augustus 2021
    Ze heeft er de fles porto ingestoken ! 🤣
  9. Magda:
    28 augustus 2021
    Zo heerlijk jullie verhalen; heel aangenaam om jullie straffe toeren zo te volgen!!!
  10. Johan Van Oekelen:
    28 augustus 2021
    Ik zou zeggen, hoe trager hoe beter :)
  11. Vera Vervecken:
    28 augustus 2021
    Toch niet teveel stenen. Och arme Lutgard.
    Jullie vorderen goed.
  12. Annelies Helsen:
    28 augustus 2021
    De vlogvolgers zijn jaloers,ja!!!
    Straffe madammen zijn jullie twee. Sterk bezig en volhouden en genieten...dat zijn de boodschappen voor onderweg in de fietstassen.
  13. Isabelle:
    Lief & Lutgard,
    Leuk om jullie verhaal te lezen. En zo een goei weer om te fietsen, dan zijn die heuvels niet zo erg. Geniet ervan. 🥂😘
  14. Inge Van Gils:
    28 augustus 2021
    Amai jullie gaan nogal vooruit! Ik kijk al uit naar het volgende verslag van de dag!