Dag 20: verder over het Castiliaanse hoogland tot in Léon

13 september 2021 - León, Spanje

Beste vrienden,

KMI: fris, bewolkt en wilde wind gans de dag , vanaf 17 uur regen erbij !

Hier zijn we eindelijk ! Het is al laat , dit komt omdat ze pas vanaf 20.30 uur warm eten serveren in de restaurants en omdat we Léon nog even wilden ontdekken mooi verlicht ! De regen kregen we er gratis bij ☔☔.

Het werd vandaag een lange rit die er zo ongeveer uitzag als gisteren.  Af en toe kwamen we een dorpje tegen, het ene al wat bouwvalliger of lelijker dan het andere. Bijgevolg dat ze het in Sahagún  wat opgevrolijkt hebben met grafiti-schilderijen. In de hoogvlakte was het even dor als gisteren en we hebben geen wolven tegengekomen, gelukkig maar 🤭! Maar de wind heeft ons behoorlijk parten gespeeld. Ze schrijven in ons boekje dat dit "soms" is, maar wij denken dat dit "altijd " is 🤔!!!

Wandelaars zien we de afgelopen dagen ook veel, zeker nu aangezien het wandelpad dikwijls naast de baan loopt. Enkelen hebben volgens ons blaren op de voeten of ontstekingen hier en daar want er strompelen toch wel mensen over het pad.... anderen dan weer lopen fris en monter erbij. Toch hoedje af voor hen want het is soms een lange eenzame weg ....

Bijna aangekomen in Léon is het beginnen regenen ! ( en dit na 20 dagen pas, en juist nu we tijd hadden om een grote stad bij avond te zien ! Maar goed, het is ons gelukt en het kan niet alle dagen "zondag" zijn !!!!

Slaapwel !

Lutgard en Lief

1. Gid:
    13 september 2021
    Veel indrukken om op te doen, goe bezig
  2. Elly:
    13 september 2021
    Volhouden, na regen komt zonneschijn. En nog even en dan komen jullie overal schoenen tegen; vastgenageld aan bomen, hangend in de bomen of elektriciteitsdraden. Dan is de reis bijna volbracht. Jullie doen dat super, dikke duim dames. Slaapwel en tot morgen.
  3. Lieve Verlinden:
    14 september 2021
    Mooie avondfoto's en verlichting in Léon.
    Spijtig dat er zoveel wind is maar dat zullen jullie moeten trotseren.
    En hoe zit het met de ongemakken bij jullie?
    Ergens spierpijn?
    Zadelpijn?
    Jullie doen het supergoed.
  4. Mieke Van Loock:
    14 september 2021
    Ik heb heel veelbewondering voor jullie
  5. Myriam en Jan:
    Het gaat vooruit !
    Heel mooie herinneringen!!
    Jullie doen dat prima 👍🙋
    Morgen starten we een 4 daagse fietstocht rond Ieper , we zullen aan jullie denken !
    Veel groeten.
  6. Die van Café Kamiel:
    14 september 2021
    Door de wind, door de regen, dwars door alles heen …. Dapper, dames!!!! Het ontzag groeit met de dag.?✊✊✊
  7. Martina Moors:
    Fijn om jullie te volgen. Blijven doorgaan! Dikke knuffel 🥰
  8. Lieve Smits:
    14 september 2021
    Jullie blijven mij verbazen met je positieve berichtgeving! Ik denk dat er af an toe, al is het dan binnensmonds, wel eens zal gevloekt worden.... . Maar de uitstappen, de bezichtigingen, zullen het zware fietswerk ruimschoots goed maken vermoed ik.
    Allez, en route!!!! zouden Cleymans en Van Geel zingen...
  9. Cecilekortleven:
    👍👍👍👍👍
  10. Tanja Huijgens:
    14 september 2021
    Respect !!! Nu vergeten af en toe een fotooke van mekaar te trekken hè. En ne selfie, dat is altijd lachen om er op te geraken ! Dikke x