Dag 21 : een speciale dag vandaag ...

14 september 2021 - Sarria, Spanje

Beste vrienden,

KMI:heel bewolkt, regen, geen zon, de wind hield zich koest vandaag

We zijn weer op tijd vetrokken onder een zwaar bewolkte hemel (zie foto's). Onze tocht leidt ons tot in Astorga. Via allerlei kleine wegen en minidorpjes en een mooie historische brug hadden we al redelijk snel Astorga bereikt, met de nodige regenbuien en koud op de koop toe.

Normaal gesproken zouden we deze Compostela- tocht met 3 gefietst hebben .... vandaag hadden we ons Rit er helemaal bij 😇! Zij zou al lang gezegd hebben : "Zeg, nemen we gene rustdag en pakken we een lift ? 1 rit op heel deze toer zal toch geen kwaad kunnen ! " Trouwens, in Liverpool hadden zij en ik ook een vrije dag genomen en waren we met de trein naar de volgende plaats  gereisd met de fiets op de volgkamion!  Lutgard en ik hadden geen volgkamion maar wij hebben gisteren onze allereerste hulplijn ingeschakeld om vervoer te regelen die ons over de bergen zou leiden 🤭 wat ons een fietsdag spaart en een halve rustdag gunt ! Kamelen 🐫🐫🐫 waren er niet en Hannibal met zijn olifanten waren ook nergens te bespeuren 🐘🐘🐘  ( die zaten nog in de Alpen 🤔)! De hulplijn heeft goed haar best gedaan ( onze dank hiervoor )en een vriendelijke chauffeur heeft ons in 2 uur tijd de bergen over gebracht deze namiddag! En maar goed want de weerberichten gaven regen en mist en wind en kou 😖😖😖 !

Er staan ons nu nog twee pittige fietsdagen te wachten en dan zouden we Santiago de compostela moeten bereiken !!!!

Het zit eraan te komen !

Heel veel groetjes,

Lutgard en Lief  ( Rit in ons 🧡)

1. Martina Moors:
    14 september 2021
    Super goed gedaan!!! Ik weet ook nog wat ons Ritje zei na die fietstocht. Ze is veel ingedachte geweest bij ons allemaal 🥰 Nog even dames!💪💪
  2. Sin:
    14 september 2021
    Goe gedaan Lief en Lut en Ria💝 goe ullie plan getrokken , want kou en wind en mist … dat is gene lach op de fiets zenne. .. wel stilaan spijtig dat jullie aan de laatste etappes gaan beginnen… jullie verhalen zijn verslavend aan het worden.. hopelijk beter weer op komst hé… en anders foefelt ge weer een beetje… het wierookvat hebben jullie al dubbel en dik verdient!! Nog een hele gelukkige verderzetting🤗😘
  3. Mieke Van Loock:
    14 september 2021
    Nu komen jullie wel dicht bij het einddoel.Jammer ook dat het bijna voorbij is. Wat is er veel gebeurd onderweg!
  4. Elly:
    14 september 2021
    Wij hebben die hulpmiddelen om verder te geraken toendertijd ook gespot. Maar wij hebben de route met de auto gedaan en hadden er dus geen nood aan. Ik gun het jullie van harte want wat jullie al gepresteerd hebben, is top. En als het geen weer is om een hond door te jagen, waarom zouden jullie het dan doen? Geniet nog van een goede nachtrust en hopelijk zijn de weergoden morgen beter gezind.
  5. Lieve Verlinden:
    14 september 2021
    Goed dat Rit een rustdag zou inlassen.
    En dat zal jullie deugd doen.
    Jullie zijn er bijna.
    Geweldige prestatie.
    Weer mooie foto's.
  6. Greet Bruers:
    14 september 2021
    En ik die dacht dat het in Spanje altijd goed weer was. Maar die westenwind natuurlijk! Het doet mij terug denken aan de Zaragozatocht door de Lage Landen. En ook aan de Trappistenjogging. Ook niet min hé Lieve? En met de fiets op een kameel of een olifant is geen gedoe. Maar best dat er tegenwoordig gemotoriseerd vervoer is.
    Nu vooral niets forceren! Beter een dag later aankomen. Jullie volle aflaat is toch al binnen.
  7. Myriam en Jan:
    15 september 2021
    Het waait en regent daar precies altijd.
    Toen wij in Astorga aankwamen lekte we gewoon uit, een café binnen gevlucht en al snel stond er een plas water onder onze stoel,....
    Nu nog even en de kathedraal komt in zicht,....
    Geweldig van jullie !!!
  8. Ann Peeraer:
    15 september 2021
    Ik had al veel eerder een hulplijn in geschakeld. Elk avond kijken we uit naar jullie verhaal. Geweldig wat jullie doen. Veel bewondering
  9. Nicole:
    15 september 2021
    Prachtig gedaan. Hulplijnen mogen wel eens dienen om gebruikt te worden.
    Nog even en jullie droom is in vervulling gekomen.
  10. Lotte:
    15 september 2021
    Ze zal wel goed aangevoeld hebben dat jullie dat nodig hadden dan :)
    Hopelijk hebben jullie er goed van genoten!