Dag 19 : Burgos en de Spaanse hoogvlaktes

12 september 2021 - Villalcázar de Sirga, Spanje

Beste vrienden,

KMI: ochtend: fris.daarna ☀️☀️☀️+28°, geen regen, veel wind

Om 8.30 uur begaven we ons weer op de fiets. Het was nog erg fris maar het beloofde een warme dag te worden zodra de zon volop schijnt. En dat was ook zo ! We reden richting Burgos en aangezien het zondagochtend was, niks druk , via een groene gordel waren we zo in Burgos. We hebben de stad zien ontwaken! Zo vroeg is er nog bijna geen volk en de terrasjes worden langzaam terug buiten gezet. We konden rustig cruisen door de stad en hadden al snel door dat er zoveel moois is, zodat ik Burgos op mijn citytriplijst ga zetten😉! Er was een buitenexpo (zie foto's) en onze Vlaamse schilders stonden of hingen beter gezegd  op de eerste rijen ! En wij fier natuurlijk🤭 . We vervolgden onze weg om de verdere kilometers door de Spaanse hoogvlaktes te fietsen. Het was vandaag een heel rustige , heel warme en toch mooie rit door een grotendeels  vrij dor landschap.  Regelmatig zweefden er grote roofvogels  laag boven ons hoofd ! Onze fietshelm gaf hier een veilig gevoel want dat valt niet mee als ge door zo'n beest wordt aangevallen 🥴. We hebben wel door dat, als men spreekt over een vlakke weg, dat dit niet "vlak" is zoals wij dat kennen. Gelukkig zijn we stilaan getraind om glooiende heuvels aan te kunnen !!! Morgen fietsen we het vervolg richting Léon !

Veel groetjes,

Lutgard en Lief

1. Christine:
    12 september 2021
    Mooie culturele trip vandaag. Vlamingen en Spanjaarden kwamen elkaar wel eens tegen in dd geschiedenis.
    Vaart wel verder!!
  2. Chris(tine):
    12 september 2021
    Amai, ik dacht dat Rubens altijd corpulente mensen schilderde... Ik ken geen Spaans maar toen was er hongersnood, zo te zien. En jullie tafelkleed... wordt dat iedere dag gewassen en gestreken... zo netjes, vlekkeloos en in de plooi... De smeerkaas is precies een toppertje!!! Groetjes
  3. Lieve Van Dun:
    12 september 2021
    Ik post de schilderij die er hangt van mister Rubens 😉
  4. Chris(tine):
    12 september 2021
    Oei, een serieuze vergissing! Het was een schilderij van Pieter Bruegel... Dankjewel hoor!
  5. Patricia Demaeght:
    12 september 2021
    Echt weer mooie trip vandaag! Burgos en zeker Leon zijn echt wel de moeite waard. En jullie hebben ook de schilderijen nog lekker en gratis kunnen bewonderen!
    Hasta la proxima!!!
  6. Elly:
    12 september 2021
    Mooi, mooier, mooist. Ik geniet hier elke avond zo erg veel van. Maar jullie doen natuurlijk de nodige 'efforrekes' om het waar te maken. Doe zo voort.
  7. Greet Bruers:
    12 september 2021
    3 doosjes “la vache qui rit” kopen en een tafeldoekje met vaches gratis? Lang geleden dat ik die smeerkaas nog gegeten heb.
    Volgens mij zit daar iets speciaals in. Ik ga het ook eens proberen en uittesten of ik dan wat beter kan fietsen. Wat jullie presteren is een ongelooflijk verhaal om nooit te vergeten.
  8. Linda:
    13 september 2021
    Zo leuk om elke dag jullie avontuur te volgen, om zelf héél veel zin te krijgen...
    Hasta la vista!!