Dag 13 : tussen Cadillac en Dax

6 september 2021 - Lesperon, Frankrijk

Goede avond !

KMI: ☀️☀️☀️☀️☀️ , matige wind , droog

Hier zijn we weer ! Goed uitgeslapen.  We hebben een perfect flesje tegen de muggen: even spuiten, het is zogezegd geurloos maar het pakt wel op uwe adem , dus bij die muggen zeker en die vielen direct van "hunne sus"  dus gene last meer van gehad 🤗 .

Om 9 uur zaten we weer op onze fiets om een hele dag door het "Parc naturel régional des Landes de Gascogne " te rijden. We waren verwittigd dat er onderweg weinig was van voorzieningen, dus bij de super U die we na 7 km al tegenkwamen , hebben we ons ineens voorzien . Het werd een héél warme dag. Na 20 km vervoegden we ons in Biganon terug samen met de 2 andere routes. Maar we zijn nog steeds alleen op weg naar Compostela !

Al snel kwamen we  een kerk tegen die een exporuimte herbergde van de plaatselijke kunstenaars . Die hebben we even bezocht en tegelijk een stempel gekregen! Dat zat weer goed. Want verder hebben we gedurende heel de dag geen kerk meer bezocht,  maar wel telkens het kerkhof 😇. Daar konden we ons verfrissen en koel water in onze bussen doen. Want het was nodig. Ons programma is met deze hitte gewijzigd naar elke 10 km of sneller , stoppen en drinken  !!! En dan zoeken naar schaduw, want ook al beschrijven ze dat de route door het groen loopt, schaduw was ver te zoeken 🥵🥵🥵 !

Rond 17 uur kwamen we aan op een camping, maar daar was nu eens niemand te bespeuren 🧐! Kom, zei Lutgard,  op 800 meter is een hotelletje ! Zogezegd zo gedaan, dus zitten we weer goed!