Dag 12 : lazy sunday , of toch niet ?🌲🌿🦆

5 september 2021 - Salles, Frankrijk

Beste vrienden,

KMI: ☀️☀️☀️31 graden , redelijk wat wind , poederdroog !

Vanmorgen zijn we rustig vetrokken onder een schoon zonnetje dat rond de middag 31 graden gaf 🥵 !

Gelukkig liep onze weg voor het grootste deel door de bossen , en bijna altijd rechtdoor. Dan hebben we de zee vaarwel gezegd en zijn we afgedraaid om verder door de Girande te fietsen met ook ongeveer hetzelfde landschap , op enkele toeristische dorpjes na die we maar eventjes hebben bekeken ( te druk en te warm). Regelmatig verpoosd in de schaduw ....was nodig. Onderweg de eendjes ons overschotje brood gegeven, dat eigenlijk bedoeld was voor de meeuwen aan zee maar er was er geen enkel te bespeuren. Verbannen naar andere oorden denk ik 🤔 ?

En dan tijdig gestopt om wat uit te rusten. Ge leest het, een warme rit zonder al teveel heuvels en dalen en bijzonderheden behalve dat de muggen ons op dit moment echt treiteren ! 🦟🦟

Misschien even tijd om het mysterie van de zwarte zak uit de doeken te doen 🧐🧐🧐 ! Oplettende volgers hebben het waarschijnlijk al ontdekt op de foto's 😂

Wel, de ochtend dat we ontwaakten aan de rand van het grote woud zag ik dat Lutgard de schone zak met groententekeningen   achterop haar fiets had gesjord.  Ik was wel benieuwd naar de zwarte zak ? Ze heeft hem in alle stilte op het containerpark van de camping gaan wegleggen nadat ze er alle linten en clipskes had afgeknipt !!! Gedaan met kopzorgen 😌 Ze gaat wel een serieuze brief schrijven naar de makers van zo ene zak en die gaan er niet goed van zijn 🙄!

Dus vanaf eergisteren is ze zich wat aan het reorganiseren bij het inpakken s-morgens , ze staat een beetje vroeger op want dat heeft wat tijd nodig 🤣. En nu maar hopen dat de intermarché- zak waterdicht is , of dat het niet gaat regenen !!!

Veel groetjes,

Lutgard en Lief

1. De vava:
    5 september 2021
    Een mooi pad afgefietst. Nog een dag of twee en dan de Pyreneeen zeker!? Sloppel en tot morgen.
  2. Chris(tine):
    5 september 2021
    Wel... die meeuwen zitten bij ons aan de zee.... en die kunnen serieus agressief zijn!
  3. Gid:
    5 september 2021
    Smeer de beentjes al maar in, slaap lekker😴😴😴
  4. Elly:
    5 september 2021
    Chance dat er af en toe wat schaduw was. De 'cigalles' hebben zeker van katoen gegeven bij deze temperaturen. Zoals Patricia al vermeld heeft bij de foto, dit soort wegen staan in ons geheugen gegrift. Nog even en dan de bergen op. Vooruit met de geit 🐐.
  5. Myriam en Jan:
    5 september 2021
    De Vuelta tijdrit van vandaag is aangekomen in Compostella !!!
    Komaan, erachteraan !!!
  6. Lieve Verlinden:
    5 september 2021
    Succes met je nieuwe bazaar zak.
    Warm daar om te fietsen lees ik.
    Toch mooie foto's met lommerige delen.
    Slaapwel en hopelijk niet teveel last van de muggen.
  7. Vera Vervecken:
    6 september 2021
    Mooie foto's. Tof om alles zo te kunnen volgen. Precies of we er een beetje bij zijn maar wij worden er niet zo moe van.
    Succes nog dames.
  8. Christine:
    6 september 2021
    Leuke blog Dames! Wat gaan jullie hard zeg…
    Veel succes vandaag en geniet ervan!
  9. Ludwig ex pelgrim:
    Hoi lutgard en Lieve
    Fantastisch hoe jullie door Frankrijk zoeven 🏎 straks in saint jean pied de port zeker niet vergeten het pelgrims huis te bezoeken en toen ik onderweg was naar Compostela heeft dit vertrekpunt mij wel indruk nagelaten hier vertrekken heel veel pelgrims te voet geluk hadden we toen ontmoetingen om verhalen te delen geniet ervan
    Grtjs ludwig
  10. CJ:
    Gewoon TOP !!!!

Het wordt pittig maar jullie kunnen dit !

Enorm trots op jullie !