Dag 7 : op weg naar Duitsland .

26 mei 2023 - Kruså, Denemarken

Godaften 😉

We passen onze taal aan in elk land 😂!

En zo zijn we vanochtend weer op tijd vertrokken.  Het is mooi weer maar nog koud. We fietsen weer door velden en bossen en door heuvels en dalen. Op de hoogste heuvelruggen komen we heel der plantages van kerstbomen tegen , de " Nordmannen "denken we !Heel der hagen van meidoorn bloeien zo uitbundig en geuren zo lekker dat we er nog steeds van onder de indruk zijn 😊. De pick-nickplaatsen zijn niet meer zo dicht op elkaar,  maar blijven op mooie plaatsen liggen, aan meertjes of parken . Het is hier overal zo proper en verzorgd,  elke tuin, boerderij  noem maar op , nergens vind je onderweg afval. Stilaan komen we meer dorpen tegen, het wordt iets drukker , de weidsheid en uitgestrektheid is aan het minderen. Zelfs de wind is precies iets zachter ( of zou het maar een gedacht zijn van ons 🤭 ? )

We fietsen vandaag veel over gravelpaden. Hier blijven we mooi uit elkaar want het is opletten geblazen en voorzichtig zijn zodat we plaats genoeg hebben en niet tegen elkaar zouden schuiven.   Die paden zijn eigenlijk zeer oude handelswegen "haervejen" genoemd van noord naar zuid over heel Jutland.  Een aantal hiervan zijn nationale monumenten en mogen niet geasfalteerd worden . En onze route loopt dikwijls over deze weg . Af en toe passeert er een vrachtwagen en dan hangen we helemaal onder het stof ! Er zijn nog enkele herbergen over van de Vikingen waar je kan overnachten als je geluk hebt! Want de ene was dicht, de andere , daar was ook niemand te vinden en de derde vonden we niet ! Dus hop naar een B&B en zo zijn we bijna aan de grens van Duitsland !

Sof godt 🤗

Lutgard en Lief

1. Lieve Verlinden:
    26 mei 2023
    Ik ruik de meidoorn tot hier als ik die prachtige foto's bekijk.
    Wat een proper landje.
    Daar kunnen ze hier nog wat van opsteken.
    Geniet van jullie avond.
    En tot in Duitsland hé.🚴‍♂️🚴‍♀️
  2. Lieve Hooyberghs:
    26 mei 2023
    Hoe mooi allemaal !
    Jullie zijn s avonds gezond moe maar vooral zen ,denk ik .
    Slaapwel !
  3. Chantal laureyssen:
    27 mei 2023
    Amai mooi daar,en proper ,lijkt me zalig om daar te fietsen,geniet ervan