Dag 6 : deze keer een vlotte rit πŸ˜‰!

25 mei 2023 - Bække, Denemarken

Beste vrienden,Β

Gisteren avond was de plaatselijke chiro hier nog volop vuur aan het maken, hout hakken, eten koken enz. De enthousiaste leider (55 jaar πŸ€—)en een echte viking πŸ˜‰ heeft ons alles uitgelegd hoe het daar in de chiro aan toe gaat . Zalig 😍!

Lutgard was al vast optimistisch over de zon vandaag: heel de dag , en over de wind: noord, noordwest d.w.z. zonnig, koud en wind van opzij.Β  ( over fietsbanden klappen we niet meer πŸ˜‚)

Het werd een mooie, vlotte tocht, weer langs gele velden, seringen,brem,meidoorn, fruitbloesems en door bossen en heide. Toch wel een pittige rit want er zijn hier nu vooral heuvels en dalen ! Verassend soms . We fietsen over de hoogste heuvels van Denemarken en de mooiste meren in Silkeborg. Onderweg komen we 2 Duitse broers tegen die onze hulp nodig hadden. En weet je waarom ? Die hadden , jawel, een lekke band 🀭🀭🀭. Later kwamen we aan een kerk ( ze zien er overal hetzelfde uit ) alwaar we toch zijn binnen gestapt om een kaarsje te branden en een groot schietgebed te doen met als boodschap ons te beschermen tegen alle onheil onderweg 🀞🀞🀞!

En zo zijn we nu veilig aangekomen in een mooie b&b (zonder ontbijt want de madame moest vroeg weg maar dat prepareren we wel zelf) met een park als tuin inclusief vijver met bootje en oprijlaan met langs beide zijden een bomenrij enz...!We zijn precies 2 grootgrondbezitters vanavond πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚!

Tot morgen πŸ™‹β€β™€οΈπŸ™‹β€β™€οΈ

1. De vava:
    25 mei 2023
    Ik hoor het al, een rustig 100km-dagje voor de meisjes! Goed bezig! Gezondheid en sloppel veur subiet!
  2. Vera Vervecken:
    25 mei 2023
    Eindelijk eens een zorgeloos dagje fietsen. Hopelijk kunnen jullie de fietstocht zo verder zetten. Genieten maar.
  3. Leen:
    25 mei 2023
    Een leerrijke dag! Hopelijk nog veel mooie zonnige dagen!
  4. Ludo en simonne:
    25 mei 2023
    Doe zo verder dames en vergeet vooral niet te genieten.
    We wensen jullie vanaf nu veel zon en warmte. Lekker slapen nu.
  5. Gid:
    En genieten maar😊
  6. Nancy serverius:
    26 mei 2023
    Jullie kunnen binnenkort een eigen fietsbedrijf starten πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚was weer zalig verhaal πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
  7. Nicole Verbert:
    26 mei 2023
    Mooi mooi. Nog veel fietsplezier πŸš΅β€β™€οΈπŸš΅β€β™€οΈ
  8. Julien Laureys en Leen Van Gestel:
    26 mei 2023
    Wat een schietgebedje niet kan doen .Mooie foto's . Genieten van het prachtig uitzicht . Nog veel fietsplezier Lutgard en lief .
  9. Veerle Verlinden:
    26 mei 2023
    Leuk die updates elke dag! Een mooie dag vandaag precies, met mooi landschap! Meer van dat! 😊