Dag 4 : ploeteren door weer en wind !

23 mei 2023 - Aalestrup, Denemarken

Goedenavond ,

Hier zijn we weer!

Vanmorgen zijn we in de regen vetrokken en dat is pas gestopt iets na de middag 🌧🌧🌧! Dan nog veel wind van alle kanten en op de koop toe nog ferm koud . Dus alles wat je niet nodig hebt op  fietstocht 🙈. Maar goed, we zijn weer weg ! Onze 1ste stop is pas aan een mooie kerk, de eerste die we eigenlijk onderweg tegenkomen, met een heel mooi kerkhof ( zie foto). Het was er lekker warm en dat deed ons deugd ! Weer verder naar Aalborg waar we meteen gestopt zijn bij een heel gezellige streetfoodbar . Lekker eten, de keus was moeilijk, alles was er, Indisch, Afrikaans,Deens,Grieks.... smullen maar 😋 , een goeie latte achterop en we kunnen er weer tegen! Ondertussen was het droger buiten maar koud koud koud . dus hebben we al ons kleren overeen aangedaan 😂! ( behalve ons slaapjaponneke🤣). We fietsen flink verder op weg naar Aars (rare naam hé🤭) waar we hopen een reservebinnenband te kopen voor Lutgard. Op 15 km voor bestemming ....poef platte band  , de nieuwe van gisterenavond weer kapot 😣. Dan maar aan een huis gaan bellen,  die meneer heeft ons goed geholpen met een bus te bellen die ons naar de fietsenwinkel brengt in Aars.  Daar kreeg de fiets een goed bandenonderzoek in de hoop dat we nu gesteld zijn !!! Het hotel in Aars was volzet , dan maar verder gezocht .... en waar komen we uit : bij een pelgrimshuis van Compostela...!!! We zijn helemaal op ons gemak hier na zo een bewogen dag !  En ik ben nu mijn routeboekje aan het drogen , blaadje  per blaadje  want dat was ik vergeten in een plastiekske te steken en het is kloddernat !

Groetjes en tot morgen!

Lutgard en Lief

1. Magda:
    Wat een dag!!!
  2. Lieve Verlinden:
    23 mei 2023
    Oei oei is het daar zo koud?
    Al goed dat jullie nu een goeie dlaapplaats hebben gevonden.
    En hopelijk heeft die fietsenmaker ons Lutgard haar fietsbanden helemaal perfect in orde gekregen.
    Trouwens Lutgard vandaag heb ik Ingrid gezien en ik heb dit doorgegeven aan haar.Misschien gaat ze jullie ook volgen.
    Slaaplekker hé.
  3. Lieve Verlinden:
    23 mei 2023
    Ik ben Aars gaan opzoeken op internet.Toch handig hé.A w.uitgesproken gelukkig als "0"
  4. Nancy serverius:
    Jullie gaan goed slapen , wat een dagje weeral 🥰
  5. Chantal laureyssen:
    24 mei 2023
    Leuk om de verhalen te lezen over jullie avonturen,lutgard hoop dat je meer geluk hebt met je fietsbanden nu,groetjes chantal
  6. Die van Café Kamiel:
    24 mei 2023
    Jullie zijn toch echt de dappersten der Belgen 💪🏼 En niks dat een lekkere Chai niet kan helpen doorspoelen.
    Voer voor een serie: Lurgard en de zwarte zak, Lutgard en de lekke band, … 🤣
    En Vlaanderen doet nog beter met zijn rectale driehoek: Aarstelaar, Kontich en Reet 😬
    Hoe mooi is dat: een herberg op de route verwelkomt de ex pelgrims 😄
    X DvCK
  7. Myriam en Jan:
    24 mei 2023
    Mooi land hoor , Denemarken! Het zal weer een heel avontuur worden, geniet ervan !
    Toen we in de paasvakantie in Billund waren, hebben we nog gelachen met Aars op de landkaart , woont daar zeg😂
    Veel plezier met jullie tocht en alles wat op jullie pad komt.👍🙋
  8. Julien Laureys en Leen Van Gestel:
    24 mei 2023
    Leuke ervaring behalve de platte banden en het koude weer da nemen we er maar bij maak er maar een mooi avontuur van .
  9. Vera Vervecken:
    24 mei 2023
    Wat een bewogen dag. Jullie hebben al jullie kledij al bijna gebruikt op dag 2. Da's wat anders dan bij de chiromannen die met 1 setje wel 10 dagen doen.
    Genieten maar en hopelijk is woensdag een mooie dag
  10. Ria Hillen:
    Hey Lief,
    Dat is weeral een dag om nooit te vergeten. Ik heb bewondering voor jullie doorzetting. Morgen kan het alleen maar beter zijn. Goed vooruitzicht :-)