Dag 5 : langs oude heirbanen, spoorwegen en gravelpaden

24 mei 2023 - Silkeborg, Denemarken

Hier zijn we terug!

Vanochtend waren we reeds op stap om 8.30 uur! Zonnig weer en volop tussen de gele velden . Maar het onheil achtervolgt ons en na nog geen 8km .... poef ...weeral platte band bij Lutgard,  dat is toch niet voor te stellen,  gisteren gemaakt en nog 10 km gefietst,  Vanochtend amper 8 km en het is weer van dat 😱😱😱...zouden de vikingen hier iets mee te maken hebben 🤔? Dan maar gewandeld naar de eerste boerderij die we tegen kwamen . De behulpzame dame belde voor ons de fietsenmaker , die kwam ons ophalen en na een uurtje zaten we weer op onze fiets , weliswaar terug in het dorp waaruit we om 8.30 uur  vertrokken waren 🙄. Op hoop van zegen ... derde keer goeie keer 🤞🤞🤞🤞🤞!

We fietsen langs oude spoorbanen, door velden, bossen en heide, langs de seringen, meidoorn, en de gele velden , over heuvels en dalen , eenzame boerderijen en bijna geen mens te zien ! Het is stil en rustig en goed fietsen  alleen komt de wind dikwijls  van alle kanten gewaaid . Die is niet in het gareel te houden ! De gravelpaden zijn gelukkig goed befietsbaar alhoewel we zeer voorzichtig zijn want daar zouden we niet graag omver gaan . Na Viborg bezocht te hebben zijn we tegen de avond , zonder platte band 🤗 aangekomen in , jawel terug een pelgrimsherberg . En deze keer geen klei tje, 40 bedden , maar wij zijn hier met ons getwee, en kunnen uit 40 bedden kiezen !

Allez vooruit  hop naar morgen , schietgebedje straks voor zon en geen platte banden 😎!

Slaap wel, ( want de Denen liggen heel vroeg in hun bedje 😴)

2 dappere Belgen 🙋‍♀️🙋‍♀️

1. De vava:
    24 mei 2023
    Mor maskes dat was weeral dikke s..t deze ochtend. Goed dat jullie dappere vrouwen zijn, échte Vikingsvraawen! Doe zo voort en voor subiet: slaapwellekes!
  2. Leen:
    24 mei 2023
    Ooh toch weer pech maar jullie kunnen dat wel aan!
  3. Ann Peeraer:
    24 mei 2023
    Vanaf morgen wordt het stralend weer, we blijven uw verhalen spannend vinden, maar de pech mag stoppen
  4. Lieve Hooyberghs:
    24 mei 2023
    Dat wordt rustig slapen en morgen terug fris verder . Chapeau voor jullie !
  5. Greet Bruers:
    24 mei 2023
    En Lutgard maar stoeffen dat jullie geen platte band gehad hebben tijdens de tocht naar Compostella. Misschien is het pelgrimsgehalte van deze tocht niet hoog genoeg. Rijd dus voortaan geen kapelletje voorbij zonder een schietgebedje. Baat het niet, dan schaadt het niet.
  6. Gid:
    24 mei 2023
    Goe bezig dames, doe zo verder, jullie liever dan ik😜😂
  7. Gid:
    Ff m'n naam verandert😂😂😂
  8. Gid:
    Ff m'n naam gewijzigd
  9. Myriam en Jan:
    24 mei 2023
    Dat heb ik met de Zaragozafietsers ook meegemaakt, de ene platte band na de andere tot ik op een kampplaats heel de buitenband langs de binnenkant met een tandenborstel heb geborsteld 🤪
    Slaapwel en morgen weer fris en vrolijk verder!
  10. Die van Café Kamiel:
    25 mei 2023
    Hopelijk moegen niet nóg een sequel van “Lutgard en de platte band”. De dappersten der Belgen én Denen 🥇🏆
    You go, girls. Misschien voor alle zekerheid van bij de start een fietsenmaker achterop nemen? 😂
  11. Lieve Verlinden:
    25 mei 2023
    Misschien kan je een abonnement nemen bij de fietsenmakers.Of hebben ze daar touring?
    Dikke pech al die lekke banden.
    In elk geval hebben jullie keus uit 40 bedden.
    Morgen weer een avontuur hopelijk zonder "lekke band"
    🚴‍♂️😴
  12. Nancy serverius:
    25 mei 2023
    Dappere vrouwen 🚲🚲🚲 💪🏽💪🏽💪🏽💪🏽 wat een pech weeral met de fiets, hopelijk de laatste platte band 🙏🏾🙏🏾🙏🏾
    Groetjes van de nachtzuster 🙃🙃🙃🙃
  13. Chantal laureyssen:
    25 mei 2023
    Das echt wel pech zo vaak platte band,hopen dat nu nimeer voorvalt ´
  14. Celine Toussaint:
    25 mei 2023
    Tja platte band is niet zo leuk, hopelijk was dat de laatste keer tijdens jullie tocht...
  15. Patricia Demaeght:
    25 mei 2023
    Amai dat is al een hele boterham die ik hier heb gelezen. En die platte banden! Ik hoop ook voor jullie dat er een paar graadjes bij komen want al die lagen op de fiets is toch niet ideaal. Gelukkig dat jullie overal goed geholpen werden. Veel succes verder!
  16. Dries Horsten:
    25 mei 2023
    Amai, weer een bewogen dag! Geniet ervan!
  17. Veerle Verlinden:
    25 mei 2023
    Jullie doen dat goed. 💪🏻 Spijtig van die kapotte banden. Ik duim dat die van vandaag de laatste was. 🤞🏻 Succes nog voor de komende dagen!! 🌸🍀☀️
  18. Magda:
    25 mei 2023
    ik geniet van jullie verhalen!!!! gts