Dag 16 : even bekomen vandaag !

9 september 2021 - Estella, Spanje

Buenos noches 😉,

KMI: overwegend bewolkt , weinig wind,geen regen

Nog even over gisteravond: we waren gelukkig op tijd (19 uur) gaan eten na snel ons gerief uit de fietstassen te halen (om 18.30 uur) om ons dan te installeren en te douchen. En jawel, Lutgard zei het nog , om 22 uur stipt gingen de lichten uit en rond 23 uur riep er nog iemand "SILENZIO POR FAVOR" en toen was het heel de nacht muisstil 🤫🤫🤫 . En om klokslag 6 uur  gingen alle lichten terug aan, het was nog bijna donker buiten 🙄. Na niet echt goed geslapen te hebben bleven we nog liggen en dommelden we terug in slaap. Maar om 5 na 7 stond die Hollandse madame naast ons bed om ons te wekken en te zeggen dat om half 8 de slaapzalen dicht gingen.😣. Nu moesten we ons weeral haasten en dat na zo'n heftige dag ...dus rap rap ons aangekleed en alles bijeen geroefeld, naar onze fiets , die moest ook uit het kot want dat ging op slot en om half 8 moesten we aan het ontbijt zijn, en daar kon het ook niet snel genoeg gaan!!! Om 8.15 stonden we buiten en hebben we ons even geplaceerd op een bank om uit te rusten na zogezegd een uitgeruste nacht te hebben gehad! 🙄  pfff...even bekomen  dus. Ondertussen verdwenen de andere pelgrims en zijn we dan toch op het gemakje vertrokken. De eerste helft was een rustige rit , veel afdalingen ,en we hebben de alternatieve route gekozen om de drukte van Pamplona te mijden.' S-middags wat verpoosd op een terrasje, zodat mijn Spaanse taal stilaan terug wat bovenkomt 😂. Nadien boden de pittige hellingen zich weer aan maar om 16 uur vonden we een heel rustig hosteltje 🤣. Recht er tegenover zijn we eerst een cerveza gaan drinken bij de club van de gepensioneerden 🤣🤣🤣! En onze hotelbaas  heeft zelfs onze was gedaan,  we hebben ons fietstassen wat kunnen fatsoeneren en seffens gaan we lunchen want hij heeft voor ons een maaltijd geprepareerd ! En morgen kunnen we wat langer slapen ook !  Dus we zijn weer helemaal op ons eigen tempo !!!🤭 !

Groetjes en tot morgen,

Lutgard en Lief

1. Stijn:
    Goe bezig ginder
    Geniet mer van de pintjes
  2. Vera Vervecken:
    9 september 2021
    Oei. Dat was inderdaad het internaatregime. Wie had gedacht dat Lutgard dat nog eens moest meemaken. Geniet van een rustige nacht.
  3. Ann Peeraer:
    9 september 2021
    Groot gelijk dat ge in een hotelletje gaat slapen. Ge hebt het verdiend.
  4. Johan Van Oekelen:
    9 september 2021
    Estella mooi Mariabeeld in de kerk weet niet meer juist welke. Ultreïa!
  5. De vava:
    9 september 2021
    Af en toe ne goeie dragonder achter ullie gat laat zien dat er wat structuur mag wezen, hé Girls, enfin, een enkele keer toch. Dan verleren jullie t niet tegen je thuis zijt! Weer een mooi stukje dichter bij de eindmeet. Zal er vlug zijn precies. Grtjs en tot morgen.
  6. Mieke Van Loock:
    9 september 2021
    Ik heb echt moeten kachen bij de beschrijving van het 'regime' in die pelgrimslocatie.Ik stel me dan ook die strenge Hollandse dame voor...
    Geniet van een minder regimevolle nacht
  7. Gie:
    Da zal Lutgard wel nen hevige opstoot gegeven hebben van haar PTISS. 😵‍💫
    “Post-Traumatisch-Internaat-Stress-Syndroom !!!”
  8. Lieve Van Dun:
    Echt wel 😱 !!!
  9. Lieve Verlinden:
    9 september 2021
    Amaai.Wat nen stresserende nacht en avond en morgend.Niet te doen met die strenge regels.Al goed dat jullie vanavond een betere tijd gaan beleven.Geniet van jullie stress vrije nacht.
    En van het opruimen van de fietszakken en van de proper gewassen kleding en van het eten.
  10. Lieve Van Dun:
    Echt wel ! Ik vang ze goed op hoor 🤗🤗
  11. Lieve Hooyberghs:
    9 september 2021
    Mooie rustige avond en straks ne goeie nacht in een fris beddeke 👍👍👍