Dag 8 : verandering van weer !

1 september 2021 - Poitiers, Frankrijk

KMI: volle ☀️☀️☀️ en zotte wind !

Vanochtend zijn we vertrokken onder een blauwe hemel en dit voor gans de dag. Dus de zonnecrème mag boven komen ! We fietsen door een glooiend landschap dat nu stilaan verandert van omgeploegde velden ,uitgebloeide zonnebloemen,maïs en andere granen , naar af en toe een wijngaard en bos . Ook de geuren van de mest dat we al zó gewoon zijn wordt stilaan anders. We zitten duidelijk in een andere regio ! Maar wind dat er was, van alle kanten. Op een gegeven moment was er zo een rukwind dat ik met heel mijn hebben en houden bijna in de gracht vloog 🥵! Ik kon me nog juist recht houden gelukkig !🤗. Lutgard had dit probleem niet, zij is war zwaarder geladen met die grote zwarte zak 🤣. (Toch weer een pluspuntje voor de zak 🤭).

P.S.: ze heeft het nu ook al eens over "we gaan zakken" in plaats van afdalen, of " ik kruip in mijne zak" als ze wil gaan slapen. 😂. Ze is er duidelijk nog niet vanaf !

Uiteindelijk zijn we in Poitiers aangekomen om op zoek te gaan naar een pelgrimshuis of herberg. En deze keer is het ons gelukt ! Op zoek naar de toeristische dienst was een echte uitdaging : 800 meter steil omhoog te voet in een smal straatje waar ge telkens opzij moest springen voor een auto die persé naar beneden wilde. Maar dat was gelukkig niet erg want dan kon je even stilstaan om op adem te komen. Eindelijk daar zagen we direct de bureau en die madame was zo vriendelijk om voor ons een bedje te regelen. Ze gaf ons een stadsplan mee en wij weer weg. Deze keer 1400 meter afleggen naar het opgegeven adres zonder hellingen. Lutgard roefelde op de fiets door al die toeristen, ikke erachter en binnen de 10 minuten waren we er!!! Ge moet er wat voor doen soms !

En eindelijk eens een wasje kunnen doen  . De perceptie van "vuile was" vervaagt als je wat langer op stap zijt met minder comfort 😉!! Enfin, alles is weer proper en enkele doekjes robijn houden het fris en rein 🤗🤗🤗!

Groetjes en tot morgen !

Lutgard en Lief

1. Gid:
    1 september 2021
    Jullie zijn een atractie op jezelf🤣spijt da ik geen vlieg ben😂
  2. Myriam en Jan:
    1 september 2021
    Weer goed gedaan van jullie, komt in orde !
    Geniet van het glaasje porto en jullie bedje !
    Veel groeten, Myriam.
  3. De vava:
    1 september 2021
    Is die fles nog niet leeg? Of is het één van de vermenigvuldiging? Het is toch een bedevaartstipje voor iets, nietwaar?
    Vandaag dus een zonnige tocht aan de mooie foto's te zien!
    Voor vandaag weer chapeau, dames! Welterusten in je fris gewassen kledij en je propere bedje! xxx
  4. Lieve Verlinden:
    1 september 2021
    Eindelijk hebben jullie de zonbecrème kunnen gebruiken.
    Weer een mooie tocht en een bedje om in te slapen.
    Geniet ervan.
    En ook van jullie fris gewassen kledij.
    Kruip maar in jullie ZAK!
  5. Elly:
    1 september 2021
    Goed gedaan dames. Chapeau voor het trotseren van die rukwinden. Ze waren best pittig zoals ik mocht ervaren op mijn fietstochtje naar de winkel 🙈. Geniet van al dat moois en van de uitdaging.
  6. Chris(tine):
    1 september 2021
    Zo plezant om iedere avond jullie mooi verslag te lezen, de knappe foto's te bekijken en de reisweg te volgen. Zo fietsen we elke dag een beetje met jullie mee... (vanuit onze luie zetel...) Het doet ontzettend veel plezier te horen dat jullie fietstocht vlot verloopt! Houd het nog veilig en op tijd rusten, hé! Chapeau dames!!! Jullie doen dat schitterend!!!
  7. Die van Café Kamiel:
    1 september 2021
    Zo fijn dat de zon jullie vergezelt! En goed dat er een windje staat of jullie gingen records breken.
    By the way, wat kostten de bougies in Poitiers? 😄
  8. Tanja Huijgens:
    1 september 2021
    Zalig die zakgrappen 😂! Ik hoor je al giechelen Lief. Jullie lijken een olijk duo. Diene zwartzak wordt ingekaderd samen met al die stempels. Mooi daar precies, wil k wel eens naartoe (met de auto). Geniet van de warmte, lett en fig ! Goe bezig dames. X
  9. Nancy:
    Weer zalig verhaal TOPTEAM
  10. Nicole:
    Sterke dames, chapeau!
  11. De Belder -Ramael:
    2 september 2021
    Proficiat dames ! wij denken aan jullie xxx
  12. Patricia Demaeght:
    2 september 2021
    Mooie plaatsen gepasseerd: Tours en Poitiers!! Jullie geraken goed vooruit! En we duimen verder voor een vlot vervolg!!
  13. Gid:
    2 september 2021
    Weeral mooi uit de doeken gedaan, kijken al uit naar meer, gr van ons☺️😘