Dag 6 : rustige rit vandaag .

30 augustus 2021 - Morée, Frankrijk

Dag 6 :

KMI : idem gisteren (koud,grijs,wind) maar in de namiddag is het  beginnen keren,  langzaamaan begint de zon door te breken. 🤞 voor morgen!

Dus, gisteren de laatste 15 km voor Chartres fietsten we langs een mooi groen fietspad, en op onze weg, temidden van de stad kwamen we een ibis-hotel tegen op nog geen 100 meter van die schoon kathedraal. Niet getwijfeld,  ineens daar binnengedraaid en s -avonds de stad bezocht zoals je al weet. Beter kunt ge niet verzinnen !  Vanmorgen na een heerlijk ontbijt ineens terug onze weg vervolgd langs datzelfde fietspad. Hoe gemakkelijk kan het zijn om zo op stadsbezoek te gaan!

Wat de kathedraal betreft, ik denk dat heel dat groot gebouw verwarmd wordt door al die kaarsen, echtwaar, want ik geloof nooit dat ze die s-avonds allemaal uitblazen 🕯🕯🕯🤔.Bij elk Heilig beeld stonden er héél veel , bij de ene kosten ze 1 €, bij een andere 2, en nog bij de volgende 3. En dat voor allemaal dezelfde kaarsen in dezelfde kerk? Misschien is de ene heilige belangrijker dan de andere? Of misschien hangt het er vanaf voor wat het moet dienen? Wie zal het zeggen 😊... Wij hebben de gulden middenweg gekozen en eentje van 2 € aangestoken !

Heel de rit vandaag verliep rustig langs akkers en velden en af en toe een rivier, tot aan onze volgende halte op 92 km ongeveer. Een enkel onverwacht klimmetje, maar meer obstakels waren er niet !

Groetjes,

Lutgard en Lief  🍷

1. Lise:
    30 augustus 2021
    Goed bezig! Nog veel succes!!
  2. De vava:
    30 augustus 2021
    En ladies, de dagelijkse kilometerteller begint te zakken? Stillekesaan goed ingereden? Drink nog maar nen extra Karmeliet op mijn kosten! Santé et a la prochaine!
  3. Sien:
    30 augustus 2021
    Dat gaat wel heel vlotjes! 💪🏻
    Schol! 🍻
  4. Myriam en Jan:
    30 augustus 2021
    Rustige dagen zijn zeker welkom!
    Jullie zijn goed bezig, geweldig om jullie reisverslag alle dagen te lezen, volhouden zou ik zeggen !
    Hou jullie warm !
    Groetjes Myriam.
  5. Nicole:
    30 augustus 2021
    Alles gaat vlot, tot drinken toe. Doe zo verder! Het is aangenaam om jullie reis zo te volgen.
  6. Elly:
    30 augustus 2021
    Geloof me, de kleuren worden mooier omdat de zon van de partij zal zijn. Jullie zitten nu in de buurt van stadjes, dorpjes die bij ons mooie beelden oproepen. Geniet met volle teugen dames. Maar ja, zover ik kan volgen, lukt dat jullie prima.
  7. Lieve Verlinden:
    30 augustus 2021
    Al die mooie kiekjes doen me denken aan al de jaren dat wij in Frankrijk op vakantie gingen.
    En kerken en gebouwen en kunst gingen bezoeken.
    Ik duim voor goei weer voor morgen en ik ga mijn kaarsenschuld betalen als jullie terug zijn.
  8. Die van Café Kamiel:
    30 augustus 2021
    En wat dan als je 2 kaarsen van € 1 aansteekt? Doet die heilige dan evenveel zijn best als die van € 2? 😉 Voor de ecologische footprint hebben jullie alvast de beste kaart/kaars getrokken 😄
  9. Lieve Van Dun:
    31 augustus 2021
    Dat gaan we in de volgende kathedraal uitproberen 😉 wie weet wat staat er u te wachten dan !🤣🍀
  10. Martina Moors:
    Kei goed bezig!
    Voor jullie allebei een dikke knuffel 🥰
    Liefs Martine
  11. Lieve Smits:
    31 augustus 2021
    t de dag meer en meer jaloers!, niet op het fietsen, maar wel op het avontuur op zich!!!!
  12. Nancy:
    Geweldige verhalen 👌👌👌👌👌
  13. Herman Bovée:
    1 september 2021
    Tot nu toe lijkt alles vlot te verlopen, houden zo!