...pelgrimsrituelen...

7 augustus 2021 - Zandhoven, België

Hallokes,

Al eeuwenlang werden er bepaalde rituelen gebruikt. Wij kunnen er niet aan weerstaan om er enkelen van op te pikken.! Lutgard had de "sint jacobsschelp" al op haar fietstasje hangen van het begin. Als je goed kijkt op de foto zie je het.  Ik heb er een van haar gekregen en heb er het Belgisch tekentje op gezet . Zo gaan ze ons altijd herkennen en aanspreken...we hebben al enkele verhaaltjes en goede raad gehoord bij onze noorderburen.

Verder wordt er ook een steen meegenomen om die in Spanje aan het ijzeren kruis "af te leggen". Dan zijn we bevrijd van al onze zondekes 🤭 !!!

Mijn steen weegt 77 gram, die van lutgard 206 gram !!!

Groetjes en tot de volgende...

Lutgard en Lief

1. Lieve Verlinden:
    7 augustus 2021
    Fijne rituelen.....
  2. Elly:
    7 augustus 2021
    Top, jullie gaan dat goed doen. Hebben jullie een exact uitgestippelde planning? Zo zouden wij beter kunnen volgen.
  3. Lutgard Verlinden:
    8 augustus 2021
    Dag Elly, wij hebben geen exact uitgestippelde planning, we volgen de St. Jacobs fietsroute van Clemens Sweerman. Omdat we ons eigen tempo willen volgen gaan we de overnachtingsplaatsen niet vooraf vastleggen. We gaan iedere dag een afstand afleggen die we op dat moment aankunnen. Groetjes
  4. Martina Moors:
    9 augustus 2021
    Super!!! Jullie gaan dat kunnen! De Zaragozafietsers duimen en volgen jullie op de voet 🦶🥰Liefs MM
  5. Edith Van Grieken:
    20 augustus 2021
    Chapeau Lutgarde en lieve. Met veel respect en nieuwsgierigheid ga ik jullie volgen. Good luck. Edith