Dag 10 : welke weg nemen we na Saintes ?

3 september 2021 - Royan, Frankrijk

Bonjour !

KMI : ☀️ en 1/2 , veel wind, enkele druppels

Vanochtend hebben we na 6 km Aulny bereikt . Dit was eigenlijk gisteren de bedoeling maar zover zijn we niet gegaan. Een schoon dorpje met een unesco-erfgoedkerk, de Heilige Peter 🤭 allez Saint-Pierre ! Op de toeristische dienst kregen we een schone stempel van een pittige behulpzame madame. Hadden we daar gisteren aangekomen dan had ze ons zeker een beddeke bezorgd ! Helemaal fan van de compostela- gangers! In de kerk hebben we een kaarsje gebrand 😇😇als dank voor de camping die we gisteren plots gevonden hadden want toen was ons kaars echt wel opgebrand 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️! We moeten nu nog 50 km fietsen tot in Saintes . Dat zijn er geen simpele. Onder weg veel kleine oude romaanse kerkjes zijdelings gezien en gegroet maar niet afgestapt.  De wind is onze grootste vijand . 🤪🤪🤪 Ook de scherpe heuvels.Op het einde had ik het gevoel van "naar Scherpenheuvel stappen ". Als we 15 of zoiets waren 🤣 deden we dat en op het einde zag je de basiliek al van ver maar ge moest nog 3 grote bergen over . Herken je dat gevoel ? Awel zo was het van de namiddag !!! Rond 14 uur  waren we er eindelijk. Wat uitgerust en weer de kerk van Saint Pierre bezocht ! (Er zijn er wel wat !) . Vanaf Saintes kan je drie wegen volgen die terug bijeen komen in Biganon . Wij hebben de alternatieve route gekozen via Royan, langs de kust , de minst steile . Nu logeren we voor 1 nachtje in hotel Atlantis vlakbij Royan om morgen daar de boot te nemen !

Ons dagprogramma wordt nu een weekenduitgave , d.w.z. wat relaxen, langs de Atlantische kust fietsen tussen de duinen en hope  dat de wind meezit. Vanaf maandag staat er ons een ander programma te wachten !

P.S.:We hebben al 1000 kms gefietst en hebben Frankrijk bijna doorkruist. Nog enkele dagen en Spanje wacht op ons !

Veel groetjes,  slaap wel!

Lutgard en Lief

1. Gie:
    3 september 2021
    Grenzeloos respect dames ✊✊✊!!!
  2. Lieve Hooyberghs:
    3 september 2021
    Amai jullie gaan er nogal tegen aan!
    Geniet ook maar eens naast de fiets .Heel veel bewondering voor jullie !
    Slaapwel XXX
  3. De vava:
    3 september 2021
    dan toch een rustig weekendje, hebben jullie wel dubbel en dik verdiend, meiden!!!
  4. Gid:
    3 september 2021
    Zorg dat de beentjes ni verzuren, op tijd een rustpauze, dik verdiend, chapeau
  5. Lieve Verlinden:
    3 september 2021
    Geniet van de kleine" weekend ontspanning "
    Jullie verdienen dit wel.
  6. Vera Vervecken:
    3 september 2021
    Petje af voor de 1000 gefietste kilometers. Een beetje rust zal zeker van pas komen
  7. Chantal laureyssen:
    Amai ,chapeau ,1000km,nu wa rusten en dan weer ertegenaan
  8. Linda:
    4 september 2021
    Wat een avontuur!!! Ook tijd nemen om te genieten van dit avontuur, want dit gaan jullie nooit meer vergeten...
    Succes en goe bezig !! 🚴‍♀️🚴‍♀️
  9. Hilde:
    4 september 2021
    Al 1000 km! Wauw! Chique dinges. Ik lees met heel graag jullie verhalen!
  10. Tanja Huijgens:
    5 september 2021
    Zalig die bedverhaaltjes, ons Lief haar goei woordgrapjes en die prachtige foto’s. Het helpt wel niet om mijn vakantiekriebels te onderdrukken. Wij zijn pas terug en zou alweer nieuwe plannen willen maken … zonder fiets natuurlijk maar met auto en caravan liefst. Echt bewondering voor wat jullie doen. Slaapwel ! X