Dag 10 : welke weg nemen we na Saintes ?

3 september 2021 - Royan, Frankrijk

Bonjour !

KMI : ☀️ en 1/2 , veel wind, enkele druppels

Vanochtend hebben we na 6 km Aulny bereikt . Dit was eigenlijk gisteren de bedoeling maar zover zijn we niet gegaan. Een schoon dorpje met een unesco-erfgoedkerk, de Heilige Peter 🤭 allez Saint-Pierre ! Op de toeristische dienst kregen we een schone stempel van een pittige behulpzame madame. Hadden we daar gisteren aangekomen dan had ze ons zeker een beddeke bezorgd ! Helemaal fan van de compostela- gangers! In de kerk hebben we een kaarsje gebrand 😇😇als dank voor de camping die we gisteren plots gevonden hadden want toen was ons kaars echt wel opgebrand 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️! We moeten nu nog 50 km fietsen tot in Saintes . Dat zijn er geen simpele. Onder weg veel kleine oude romaanse kerkjes zijdelings gezien en gegroet maar niet afgestapt.  De wind is onze grootste vijand . 🤪🤪🤪 Ook de scherpe heuvels.Op het einde had ik het gevoel van "naar Scherpenheuvel stappen ". Als we 15 of zoiets waren 🤣 deden we dat en op het einde zag je de basiliek al van ver maar ge moest nog 3 grote bergen over . Herken je dat gevoel ? Awel zo was het van de namiddag !!! Rond 14 uur  waren we er eindelijk. Wat uitgerust en weer de kerk van Saint Pierre bezocht ! (Er zijn er wel wat !) . Vanaf Saintes kan je drie wegen volgen die terug bijeen komen in Biganon . Wij hebben de alternatieve route gekozen via Royan, langs de kust , de minst steile . Nu logeren we voor 1 nachtje in hotel Atlantis vlakbij Royan om morgen daar de boot te nemen !

Ons dagprogramma wordt nu een weekenduitgave , d.w.z. wat relaxen, langs de Atlantische kust fietsen tussen de duinen en hope  dat de wind meezit. Vanaf maandag staat er ons een ander programma te wachten !

P.S.:We hebben al 1000 kms gefietst en hebben Frankrijk bijna doorkruist. Nog enkele dagen en Spanje wacht op ons !

Veel groetjes,  slaap wel!