Dag 5: op stap in de rododendronbossen ...

20 maart 2022 - Tadapani, Nepal

Beste vrienden,

Hier zijn we weer ! Gisterenavond hebben we 1 van de 7 meren in Pokhara  even gaan opzoeken en meteen een mooie zonsondergang gespot. Echt wel schoon , er was redelijk wat volk  want zaterdag is daar de zondag bij ons en hun enige vrije dag in de week . Er was ook heel wat randanimatie en dat hebben we dan meteen meegepikt . Dus onze avond was weer zo voorbij !

Vanochtend zijn we met de jeep vertrokken naar de bergen ,tot 1500 meters hoogte  . Het was weerom een indrukwekkende rit en deze keer op een nog bangelijker weg dan gisteren 😧 . Onderweg was even een stop voorzien aan een taxihalte, waar meteen werd opgemerkt dat onze jeep een olielek had ..... geen probleem daar , met drie mannen keken ze onder de motorkap , en hadden de lek snel gefixt ! Zo gaat dat daar , veiligheid voor alles en hulp aan iedereen 😉 ! Aan het eindpunt gekomen startte onze tocht , 3 uur bijna altijd klimmen, hoeveel trappen dat we gedaan hebben , ben ik vergeten ....maar ik had flashbacks van de bergbeklimming op weg naar Santiago 🥵🥵🥵 ! Het was wel het zweten waard want we hebben door echte rododendronbossen gewandeld die allemaal vol in bloei staan , en metershoog ..."amazing " !🤩 . Het was alleen wat mistig om de besneeuwde toppen van de Himalaya te zien, maar dat zal voor morgen zijn . We zitten nu op 2650 meters hoogte. Onderweg nog enkele apen gespot die vrolijk naar ons zwaaiden om zich dan snel te verstoppen 🐒 !

Vandaag is er Wi-Fi in onze basic lodge 🤣 (zie foto) maar dat kan morgen anders zijn 🤔. Moest je ons  even niet horen dan zijn we niet in de ravijn gevallen maar zitten we in de "midle of nowhere" 😔 !

Veel groetjes,

Ria en Lief

1. De vava:
    20 maart 2022
    Ziet er idd weer een prachtige natuurwandeling uit! Wederom genieten maar.Dikke 💋 van thuis.
  2. Lutgard Verlinden:
    20 maart 2022
    Wat een indrukwekkende reis, mooie verhalen en mooie foto's !
  3. Marc:
    20 maart 2022
    Hallo ik geniet ook elke dag met die mooie verhalen zoon mooi avontuur leuk
  4. Nancy:
    21 maart 2022
    Weer zalige dag en zalig verslag , wees blij da je mij ni bij hebt want op zulke wegen zou ik alles bijeen roepen vrees ik , veel plezier nog vanuit ons zonnig landje, als je thuis bent gaan we na een tuincenter he 👌👌👌👌🌺🌺🌺🌺🌺🌺