Veilig en wel aangekomen in Kathmandu Nepal !

16 maart 2022 - Kathmandu, Nepal

Beste vrienden,

Hier ben ik terug 🙋‍♀️ !

Deze keer ben ik op stap met Ria . Wij zijn in het verleden nog samen weggeweest (de LLC ladiesLaosClub voor diegenen die dat nog zouden herinneren🤭)

Het is eigenlijk mijn laatste grote verre reis die ik nog wou doen , ( na deze ga ik het wat dichter bij huis houden, allez, dat zijn mijn plannen toch 🤔 ) . En dat hebben ze geweten denk ik 🙄. Nog nooit hebben we zoveel obstakels op ons pad voorgehad als deze keer.Onze reis was voor november 2020 en na enkele herplanningen en uitstellingen en afzeggingen en papierwerk ( we hebben elks een kaft aangeschaft om alle documenten te bewaren ) zijn we eindelijk in Nepal geraakt .👏

De eerste vlucht tot Dubai verliep vlekkeloos, in een heel schoon vliegtuig van de emiraten , met een echte sterrenhemel op het plafond , keurige hostessen,  mooie service , lekker eten, echt alles naar wens.

In Dubai aangekomen moesten we een overstap doen. Het leek alsof we veel tijd hadden , maar die was snel opgevuld : eerst wandelen tot de metro, daar 5 minuten in , dan uitstappen, lift zoeken , de bus nemen naar een andere terminal. Die reed wel zeker 20 minuten rond in de megagrote luchthaven ( precies een sightseeing)eer we aan de volgende gate kwamen . En dat allemaal midden in de nacht ! Eindelijk de juiste instaphal gevonden, en hop in het volgende vliegtuig. Dit keer heel wat kleiner en niks luxe , maar goed , we waren dan toch al moe en hadden niet veel nodig. Deze vlieger toerde op haar beurt weer zeker 20 minuten rond vooraleer ze in de lucht ging !

Ondertussen hebben we 2 maal onze klok verzet . Het is nu 4 uur en 45 minuten later dan bij jullie! Het was nog even grappig bij het naar buiten gaan : iedereen met zijn bagage op een kar over een rolband die naar beneden ging. Telkens er een overstapje was, was er een richeltje waar de kar bleef steken maar de band rolde wel verder, die man achter ons lag al bijna mee op ons kar 🤣 . Dat hebt ge voor als ge te snel achter de vorige komt hé ! Er is nog werk daar !

En onze vriend Danish stond ons al op te wachten ! Dat was echt wel goed. Een ritje door het heel drukke , stoffige , vuile Kathmandu , dan nog links rijden, want het is zoals in Engeland...toch een beetje een cultuurshock ! En midden al die drukte staat dan een grote draaimolen om de zaak wat op te fleuren  als ge daar met uw fris gewassen zondagskleedje ingaat komt ge er grijsbruin terug uit denken we 🤣.

En nu zitten we in ons hotelletje uit te rusten 😊.

Morgen begint onze Nepalprospectie !

Groetjes,

Ria en Lief

1. Linda moens:
    16 maart 2022
    Tof, dat jullie er zijn !
    Ik kijk er naar uit om al jullie avonturen te volgen, goed uitrusten dames en genieten maar!
  2. De vava:
    16 maart 2022
    Leukleuk om opnieuw jullie reisverhaal te volgen via de ons reeds gekende logger. En nu wachten op de foto's om het zaakje nog wat meer kleur te geven! Dikke kus vd vava.
  3. Hanne:
    Leuk lezen weeral, die avonturen! Amuseer jullie 😘
  4. Lieve Smits:
    16 maart 2022
    amai Lieve, ik wist niet dat je op trot bent!
    Leuk om je verhalen weer te kunnen volgen! Wees voorzichtig hé!!
  5. Lutgard:
    Wat een avontuur!
    Heel veel succes samen en geniet met volle teugen 😉
  6. Jan:
    16 maart 2022
    Prettige reis. Net als de vava kijk ik uit naar de foto's
  7. Tanja Huijgens:
    16 maart 2022
    Allez Lieve, weeral een straf avontuur! Mercikes da k mag volgen. Het geeft me altijd vakantie kriebels. Zorg goed voor mekaar en geniet ervan !!
  8. Lief Sterkens:
    16 maart 2022
    Fijn dat jullie weer op avontuur zijn. Geniet ervan daar!!! Wij genieten hier van de verhalen. 😀
  9. An Dillen:
    16 maart 2022
    Het is er dan toch van gekomen. Zonder kleerscheuren in Nepal. Geniet van je laatste "verre" reis, alhoewel dat me dat nog ni zeker lijkt. Kijk al uit naar morgen. Blij dat ik jullie avonturen kan volgen., groetjes An
  10. Ann Peeraer & Flor:
    16 maart 2022
    Ik wist niet dat je nog zo’n groot reisplan had. We gaan het met veel belangstelling volgen. We zien er naar uit. Groetjes
  11. Nicole Verbert:
    16 maart 2022
    Ik wens jullie veel succes met dit nieuwe avontuur. Benieuwd naar de verhalen en foto's
  12. Lieve Hooyberghs:
    16 maart 2022
    Liefke en Ria geniet van jullie droomreis ,wij reizen mee op afstand !
  13. Gid:
    16 maart 2022
    Alvast veel plezier en veel kijkgenot
  14. Nancy:
    16 maart 2022
    Super verslag weeral , en nu genieten maar xxxxxxx
  15. Maes Gerd:
    16 maart 2022
    Ik geniet ook mee van jullie verhalen. Maak er iets moois van. Alles komt goed. 😘
  16. De vava:
    16 maart 2022
    Halelulja, dat moeten daar slimme knobbels van elektriekers wezen!!! :-)
  17. Uw Frindinneke uit A:
    17 maart 2022
    Zalig weer die geweldige verhalen voor het slapengaan.
    Bij die « laatste grote reis » heb ik ook mijn twijfels 🤔 Maar nu bye bye stress en alle zintuigen de kost geven. 😎
  18. Evy:
    17 maart 2022
    Zo leuk om te lezen, zit mee in jullie avontuur! Veel plezier 😍
  19. Miriam:
    17 maart 2022
    Ik zit weer te popelen om je avonturistische en grappige verhalen te lezen 🥳. Maak er een fijne reis van samen !! 🥰
  20. Annie:
    18 maart 2022
    Dag er al bewogen uit !!!🤣🤭