Dag 10 : jawel, de dag van de "paraglyding" nu of nooit 🤣

25 maart 2022 - Pokhara, Nepal

Beste vrienden,

Ge leest het goed ! We zijn gaan "paraglyden " !!! Jawel, het was nu, want anders denk ik niet dat het er ooit nog van zou kunnen komen 🤣! Om 9.30 uur worden we opgehaald . Het was een hele rit naar boven (1450 m.) Op de grote weg staat in alle rust hier en daar een koe die zich van heel die drukte niks aantrekt . Het is onwaarschijnlijk hoe iedereen daar gewoon nevenaf rijdt !!!! Het is een mooie zonnige dag, zij het dat de hoogste bergen wel in de mist hangen . Maar niet geklaagd, die hebben we al van dichterbij gezien hé 🤓. En met ons waren er veel van het gedacht om te gaan vliegen in de lucht want op een gegeven moment hingen er zeker wel 20 parapents tussen de adelaars en de gieren ! Het was werkelijk indrukwekkend, vliegen boven het meer, boven de boerderijtjes, de waterbuffels, de bomen in fris groen , de terrassen...We hebben het allemaal kunnen waarnemen ! Mijne meevliegmaat was heel zorgzaam , ik moest maar laten weten als er iets mis was en hij legde alles goed uit . Hij vroeg ook onderweg of hij een  "rollercoaster" mocht doen🙄, ik zei, nee laat dat toch maar want ik ben eigenlijk al wat mottig 🤣. Hij liet ons rustig heen en weer vliegen, ondertussen wat filmen en fotograferen en uiteindelijk landen we veilig terug in de wei , juist op tijd zodat de mottigheid niet de bovenhand had 🤢 ! Een heuse ervaring en weeral fier op ons eigen dat we dit gedurfd hebben 💪. Bij Ria liep het ietsjes anders ....hare vliegmaat vloog zoveel rondjes dat ze bij het landen zo wit zag als een doek 🤢echt, en zo mottig was als een krab 🥵!!! De eerste 10 minuten zei ze dat ze dat toch nimmer ging doen, maar eens ze bekomen was , vond ze het toch ook een heel ervaring 🤭 !  Dat kunnen we dus weer afvinken ✅ !!!

Deze namiddag hebben we langs de "boulevard" van het meer gewandeld . Er was al redelijk wat volk op de been , en op een gegeven moment wilden ze ons allemaal mee op de foto 🙃 werkelijk waar !!!

Het meer hebben we niet overgestoken met de bootjes . Er ging zoveel volk mee om naar de tempel te gaan , en iedereen moest een reddingsvest aan. Die zagen er echt niet fris uit .  En dan gedragen door alle mensen , groot en klein en jong en oud .....dat we al snel besloten dat we dat NIET gingen doen !🙄🙄🙄

Voila, nog een rustige avond en tot morgen!

Ria en Lief

1. Sien:
    Woehoe! Goed gedaan!!! 💪🏻
  2. Nicole Verbert:
    25 maart 2022
    Amai chapeau hoor dat jullie dat gedurfd hebben. Ik zou dat nooit durven 😱, geniet er nog van!
  3. Lieve Smits:
    25 maart 2022
    echtig waar, zo'n durvers!!!!
    Ook weer een prachtig kleurenpallet op de foto's!!!!
  4. Nancy:
    25 maart 2022
    Man man wa een ervaring , ik wou dak da ook allemaal zou durven grrrrrr ben echte kakmadame 🤢
  5. De vava:
    25 maart 2022
    Arrèt, twee mottige doezen. Wa hemme kik wèral gelachen met je vlieg-verslag! Misschien toch de rollercoaster moeten doen, oma! 'k Zag jullie koppies al voor mij! Mor toch knap dat jullie dat toch hebben gedurfd! Proficiat dames! Geniet nu maar flink na met ne goeie himalayaborrelç
  6. Luc Van Dun:
    25 maart 2022
    Amai zeg, dat is de moeite! Super woman, super zus!! Mooie natuur ook . Geniet er maar van 😎
  7. Monique:
    25 maart 2022
    Amai zég moedig hoor, 'k zou daar gelijk flanellen benen van krijgen 🥴. Wat een mooie reis alweer... Geniet er nog van 😎
  8. Marc:
    25 maart 2022
    Hallo weer een mooi avontuur en toch een apart gevoel daar boven🙈 volgende keer toch voetjes op de grond 🤣dit is wel echt iets voor de durvers 2 sterke vrouwen🤩 ze zijn het waard geniet er nog van de komende dagen
  9. Ann Peeraer:
    26 maart 2022
    Amai. Dat jullie dat allemaal durven. Langs die boulevard wandelen zou ik wel zien zitten. Hou het veilig en gezond. Want ik zit hier in qarantaine. Flor is met Corona teruggekomen uit skiverlof
  10. Die van Café Kamiel:
    26 maart 2022
    GIEREN met jullie vliegstunten. Real girl power. Weeral verhalen om de hele meute te entertainen in den home later. Al moeten jullie dan wellicht voor een MMSE, omdat men denkt dat jullie ze zien vliegen 🤣🤣🤣
  11. Lieve Hooyberghs:
    30 maart 2022
    Hey Lieve, verrast dat je dat hebt gedurfd maar je ziet, valt dikwijls beter mee dan de gedachte eraan. Respect, knap gedaan !